Trening w kulturystyce: Trening Super Slow

Nadesłany przez: Hades dnia 2.09.2011, 19:31:36 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 6475 odsłon Trening Super Slow polega na wykonywaniu powtórzeń w bardzo powolnym i dokładnym tempie. Wiele osób ma nierówne tempo. Na początku podnosi ciężar szybko a pod koniec serii powoli. Trening ten pozwala wyrobić w nas równe tempo przez cały trening, skutkiem czego nasza praca podczas dźwigania ciężarów jest bardziej efektywna.

Podczas takiego treningu mniej obciążamy stawy,skracamy czas treningu. Stosując tę metodę wydłużamy czas przez który nasze mięśnie w jednym ćwiczeniu poddawane są wysiłkowi. Cecha charakterystyczną tego treningu jest dobra relacja mózg -> mięsień. Trening ten bardzo bobrze działa na przyrost masy i siły jednocześnie.

Wyróżniamy 2 metody tego treningu:

1)Ruchy pozytywny jak i negatywny trwają 10 sekund

Trening ten wykonujemy 2-3 razy w tygodniu i trenujemy całe ciało na danej sesji treningowej, wybieramy 1 lub 2 ćwiczenia na daną partie mięśniową i wykonujemy 1 serie do załamania, zakres powtórzeń ustalamy sami.

Ćwiczenia:
-wspięcia stojąc
-przysiad
-mc na prostych nogach
-wyciskanie płasko/skos
-ściąganie do klatki/wiosłowanie sztangą w opadzie
-szrugsy
-wyciskanie zza karku/z klatki/żołnierskie
-prostowanie drążka na wyciągu
-uginanie sztangi stojąc
-spięcia

2)Ruch pozytywny 10 sekund a ruch negatywny 4-5 sekund.

Ćwiczymy sesjami, po każdej sesji 4-10 dni wypoczynku, zakres powtórzeń 3-5, ilość serii dobieramy sami,serie ćwiczymy do załamania.

Trening 1

-przysiad
-poręcze
-ściąganie do klatki/podciąganie na drążku
-szrugsy sztangą/hantelki

Trening 2

-przysiad
-poręcze
-ściąganie do klatki/podciąganie na drążku
- szrugsy sztangą/hantelki

Trening 3

-MC
-wyciskanie zza głowy/wyciskanie skos
-wiosłowanie sztangielką
-uginanie sztangi stojąc

Brzuch można dodać kiedy mamy ochotę.