Porady dla początkujących: Jak zwiększyć testosteron?

Nadesłany przez: Hades dnia 5.09.2011, 19:00:29 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 26830 odsłon Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program ćwiczeniowy, samodyscyplina i godziny spędzone na siłowni pomogą osiągnąć ci wymarzony cel. Proces przyrostu masy mięśniowej może jednak znacznie przyśpieszyć zwiększenie poziomu testosteronu w naszym organizmie. Nie oznacza to, iż należy przyjmować steroidy czy inne chemiczne suplementy – często sprzedawane nielegalnie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu, który pomoże ci zbudować większą masę mięśniową.

#1 Bądź szczupły!

Oczywiście ,,szczupły" w sensie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Mało co tak szkodzi twojemu testosteronowi, jak tłuszcz. Niektórzy mówią, że tłuszcz pożera ,,teścia" i wypluwa go jako estrogen. Im więcej tłuszczu, tym więcej estrogenu a tego chyba nie chcesz.

#2 Odrzuć stres!
Czym innym są ,,mocne wrażenia" z typowo męskich rozrywek i chwile strachu podczas skoków spadochronowych, a czym innym stres beznadziejny, wynikający ze złej pracy, złych relacji osobistych, stres długofalowo zwiększający wydzielanie kortyzolu. Pamiętaj! Kortyzol rywalizuje z testosteronem o receptory w komórkach mięśniowych.

#3 Unikaj alkoholu!
Alkohol ogranicza jądra w produkcji testosteronu natychmiast po wypiciu. Działa na mózg, zmniejsza wydzielanie testosteronu. Jeśli po nocnej imprezie pójdziesz na trening - to jeszcze bardziej przyczynisz się do tego ograniczenia. Jeśli już musiałeś się napić - lepiej potem odpocznij.

#4 Patrz na dziewczyny
Badania pokazały, że mężczyźni podczas rozmowy z atrakcyjnymi kobietami mieli wyższy poziom ,,teścia" o 30% od facetów którzy byli tylko w męskim gronie.

#5 Nie zajedź się!
Ostry, intensywny trening jest okej, ale po nim trzeba wiedzieć, kiedy zrobić następny. Stan chronicznego przetrenowania pozbawia cię szansy na produkcję wystarczającej ilości testosteronu.

#6 Mięso!
Mięso jest niezbędne dla utrzymania prawidłowej produkcji testosteronu w twoim organizmie. Wegetarianie co prawda twierdzą,że są w stanie zabezpieczyć sobie dość protein, ale proteiny roślinne obniżają poziom wydzielania ,,teścia", niestety...

#7 Nie stylizuj (się)
Środki do stylizacji, niektóre preparaty nawilżające, niektóre kosmetyki mają w składzie ,,coś" podobnego do estrogenów co nazywa się paraben. Nie znaczy to, że masz chodzić brudny i śmierdzący, ale pamiętaj o umiarze.

#8 Nie nalewaj...
...nie nalewaj sobie sam paliwa. Badania wykazują, że ekspozycja na opary paliwa może zawalić twój testosteron. Wykazały to badania przeprowadzone w Iranie na reprezentatywnej grupie mężczyzn.

#9 Tłuszcz? Tak!
Oczywiście mowa o dobrych tłuszczach, w odpowiednich proporcjach. Nie możesz stosować diet nisko-tłuszczowych, nie możesz wyglądać jak anorektyczne modelki. Niski poziom tkanki tłuszczowej to jedno, a wychudzenie to drugie.

#10 Śpij
Śpij tyle, ile potrzebujesz, bez tego nocnego wypoczynku twój organizm nie wyprodukuje dostatecznej ilości testosteronu.

#11 Seks
Nie unikaj erekcji, podniecaj się, przebywaj wśród kobiet, które na ciebie działają. To jest samo nakręcający się mechanizm. Im więcej okazji do ... tym bardziej jesteś do nich zdolny.

Powodzenia

Źródło: kulturystyka i fitness