Odżywianie w kulturystyce: Musli czy owsianka?

Nadesłany przez: Hades dnia 26.09.2011, 19:58:48 Ocena: 8.00 (2 głosów) Oceń artykuł 12939 odsłon Pytanie: Czy musli jest dobre dla kulturystów? Wiem, że jest w nim dużo płatków owsianych, a wolę jeść musli niż owsiankę. Odpowiedź: Mając do wyboru musli i owsiankę, lepiej wybrać owsiankę. Ale jeśli nie chcesz jej jeść, to pewnie i tak się na nią nie zdecydujesz. Zamiast w ogóle nie jeść płatków owsianych, lepiej poszukać sensownego substytutu, niż pozbawiać się korzyści płynących z owsa.

Musli czasami jest dobre, ale to w dużym stopniu zależy od jego składu. Lista składników może się bardzo różnić, zanim więc dokona się trafnego dla kulturysty wyboru, trzeba uważnie czytać informacje na opakowaniu.

Po pierwsze, trzeba spojrzeć na zawartość tłuszczu. Musli uważa się za „zdrowe” jedzenie, ale wbrew pozorom może zawierać dużo tłuszczów nasyconych i uwodornionych – są to dwa najgorsze źródła kalorii dla kulturystów. Szukaj produktów zawierających zaledwie 1-2 g tłuszczów nasyconych w jednej porcji, lub w pół filiżanki. Głównymi podejrzanymi są orzechy kokosowe i olej palmowy. Następnie poszukaj innych złych tłuszczów – uwodornionych. Odłóż z powrotem na półkę, jeśli takowe znajdziesz.

Wreszcie sprawdź zawartość cukru, błonnika i białka. Dobre musli powinno zawierać w jednej porcji mniej niż 10 g cukru, co najmniej 3 g błonnika i 5 g białka. Takie musli może być sensowną alternatywą w stosunku do płatków owsianych.

Kiedy już znajdziesz swoje ulubione musli, możesz je nieco wzbogacić i lepiej dopasować do swego smaku i potrzeb żywieniowych, dodając do niego miarkę protein serwatki i pół filiżanki mleka. Albo trochę orzechów i owoców. Jogurt nada mu inny wymiar. Kiedy już zmieszasz wszystko razem, łap za łyżkę i zaczynaj przyjęcie.