Porady dla początkujących: Planowanie posiłków

Nadesłany przez: Hades dnia 23.10.2011, 3:16:42 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 8436 odsłon Podstawowym błędem mniej doświadczonych kulturystów jest generalnie niedocenianie roli odżywiania. Niedoceniają oni planowania i rozkładu posiłków, zatem zazwyczaj jedzą to samo, co jedli zanim zaczęli trenować kulturystykę. Nie rozumieją oni, że trzeba wprowadzić konkretne znamy w odżywianiu, by osiągnąć najwięcej z treningu.

Oczywiście, jeśli zaczyna się trenować, to widzi się zmiany niezależnie od sposobu odżywiania, ale postępy będą jeszcze większe jeśli od początku zadba się o prawidłowe odżywianie. Poza tym złe planowanie jedzenia może odbić się na osiąganych rezultatach i można przestać robić postępy.

ROZWIĄZANIE: Należy zaplanować od czterech do sześciu posiłków dziennie, w zależności od ciężaru ciała. Trzeba mieć motywację, by dopasować ten rozkład do swojej pracy, studiów, czy czegoś, co jest dla nas istotne. Należy zsynchronizować rozkład posiłków z resztą swojego życia. Problem ten można rozwiązać przy odrobinie pomysłowości i kreatywności. Pomocną sugestią może być np. noszenie ze sobą do szkoły czy do pracy proszku proteinowego w plastykowej butelce, do którego wystarczy w ciągu dnia tylko dodać wody czy mleka. Odchodzenie od zaplanowanego rozkładu posiłków jest objawem innych problemów w diecie. Im dalej odchodzi się od swego planu, tym bardziej prawdopodobne jest, że będzie się to robić ciągle. Gdy raz się zejdzie z właściwej drogi, niezmiernie ciężko jest powrócić do właściwego planu żywieniowego.