Porady dla początkujących: Trenuj bezpiecznie

Nadesłany przez: Hades dnia 25.12.2011, 21:59:25 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 2890 odsłon Pierwszy krok skieruj do lekarza do spraw sportu i dowiedz się z czy możesz uprawiać ten sport. Wielu nowicjuszy nie robi tego kroku. Pierwszy krok stawiają w siłowni. Z biegiem czasu okazuje się, że mają poważne wady postawy lub problemy z sercem. Dla takich osób konieczny jest trening rehabilitacyjny, trening siłowy może przysporzyć im więcej kłopotów!

Zasady bezpiecznego treningu:

1. Przed treningiem siłowym powinna być wykonana rozgrzewka.

2. Wykonuj ćwiczenia prawidłowo, tak aby była zachowana poprawna technika.

3. Dobieraj obciążenia do swoich możliwości (kieruj się rozsądkiem).

4. Podczas wykonywania ćwiczeń bardzo ważny jest sposób oddychania (Należy wdychać powietrze w chwili opuszczania ciężaru i wydychać je podczas podnoszenia).

5. Osoba ćwicząca powinna być skoncentrowana na ćwiczeniu, nie wolno się rozpraszać.

6. Na początek trenuj duże partie mięśni (nogi, grzbiet, klatka piersiowa), po nich mniejsze (biceps, triceps, itd).

7. Aby uchronić się od zastoju (stagnacji) należy co jakiś czas (ok co trzy miesiące) zmieniać swój trening.

8. Między treningami powinna być chwila wolna, w której mięśnie mogą się regenerować. Nie ma innego, lepszego sposobu na regenerację niż sen i odpoczynek!

9. Między seriami niezbędna jest chwila odpoczynku.

10. Podczas treningu siłowego (na wielkim ciężarze) korzystaj z pomocy asekurującego.

Przestrzegając wszystkie te zasady na pewno unikniesz kontuzji. Każda kontuzja pozostawia ślad nie tylko na ciele, ale również a może nawet przede wszystkim w psychice osoby ćwiczącej.