Ćwiczenia na mięśnie brzucha: Spinanie brzucha - najlepsze na "kaloryfer"

Nadesłany przez: Hades dnia 11.03.2012, 20:25:04 Ocena: 6.00 (1 głos) Oceń artykuł 43906 odsłon Zazwyczaj bardzo niechętnie typuję "najlepsze" ćwiczenie na daną partię ciała, ponieważ niemal każde ćwiczenie będzie miało jakieś korzystne działanie. Ale jeśli mówimy o mięśniach brzucha, proponowałbym spinanie brzucha z dwóch powodów: 1. łatwo można zwiększyć siłę; 2. jest to ćwiczenie bezpieczne. Zwiększanie siły jest najistotniejsze...


Mięśnie brzucha pełnią dominującą rolę w tak wielu sportach i rodzajach aktywności, więc jeśli są silne, może to w zdecydowanym stopniu wpływać na wyniki. Naturalnie, jako kulturysta musisz mieć dobrze rozwinięte mięśnie brzucha o dobrej definicji. Definicja bierze się ze ścisłego przestrzegania zasad odżywiania, a rozwój z progresywnie zwiększanej siły.
Ale siła jest również istotna z innych powodów. Czy wyobrażasz sobie zrobienie przysiadu, wykroku, martwego ciągu i innych ćwiczeń bez silnego brzucha?

Niestety, wiele ćwiczeń na mięśnie brzucha może niekorzystnie oddziaływać na dolne partie grzbietu, szczególnie jeśli zwiększysz obciążenie; skłony w leżeniu i unoszenie nóg są na szczycie tej listy. Ale nie dotyczy to spinania. W zależności od wymagań siłowych uprawianego przez ciebie sportu, możesz bezpiecznie załadować tyle obciążenia, z jakim zdołasz sobie poradzić.

Kluczowe elementy wykonania tego ćwiczenia obejmują:

1. Połóż się na plecach na podłodze i połóż nogi na ławeczce do ćwiczeń. Jeśli to możliwe, wybierz ławeczkę, przy której kąty w biodrach i kolanach będą wynosiły 90 stopni.

2. Zegnij ręce przed sobą lub trzymaj talerz na klatce piersiowej. Nie kładź rąk za głową - jeśli tak robisz, może to się skończyć pochylaniem głowy do przodu, co z kolei może doprowadzić do kontuzji szyi.

3. Weź głęboki oddech i lekko wysuń brodę w kierunku klatki piersiowej podczas unoszenia tułowia i oderwij barki i górną część grzbietu od podłogi.

4. Trzymaj łydki na ławce podczas całego ćwiczenia; zrób wydech, kiedy przejdziesz do ostatniej jednej trzeciej ruchu.

5. Zrób wdech, kiedy będziesz opuszczać górę tułowia na podłogę w sposób opanowany, po czym powtórz ćwiczenie.


Spinanie brzucha