Porady mistrzów kulturystyki: Najlepszy sposób na zwiększenie masy

Nadesłany przez: Hades dnia 11.03.2012, 22:25:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 9399 odsłon Kulturystyka nie zmieniła się aż tak bardzo od czasu, kiedy ja brałem udział w zawodach jakieś 40 lat temu. Nadal wykonujesz różne ćwiczenia na każdą część ciała, po trzy-cztery serie, zwykle po 8-10 powtórzeń. Bardziej znaczący rozwój niż ten. który nastąpił w siłowni, zaobserwowano w stanowisku kulturystów wobec odżywiania. Przeczytaj bezcenne porady Arnolda Schwarzeneggera.


W moich czasach kulturyści najczęściej przybierali na masie spożywając tak dużo kalorii jak to możliwe. jedząc nawet wysokotłuszczowe jedzenie. To umożliwiało tym ludziom przybranie na wadze po 12-13 kg. a nawet więcej, w ciągu jednego roku. Rezultatem tego była jednak sylwetka o dużej masie i kiepskiej jakościowo definicji z powodu nadmiernego otłuszczenia ciała. Przygotowania do zawodów były tym bardziej utrudnione, ze podskórny tłuszcz utrzymywał się wbrew ścisłej przedkonkursowej diecie i ćwiczeniom aerobowym. Cała sprawa polegała na tym, że ciało zaczyna wytwarzać energię, zużywając w procesie przemiany materii tkankę mięśniową zamiast tłuszczu - jest to coś. czego żaden kulturysta sobie nie życzy. Nie możesz temu zapobiec, ale zauważysz efekt, gdy popatrzysz na zdjęcia z zawodów odbywających się trzy-cztery dekady temu.

Dzisiaj kulturyści nie doświadczają takiego wzrostu wagi (tłuszczu i mięśni) w jeden rok. O wiele lepiej i zdrowiej jest powiększać tylko czystą tkankę mięśniową. To wymaga więcej pracy w krótkim okresie - nie możesz jeść wszystkiego, co byś chciał, bo musisz uważać na kalorie - ale to powoduje, że masz zgrabniejszą sylwetkę i, gdy uczestniczysz w zawodach, czyni okres przedkonkursowy mniej zniechęcającym. Dużo więcej kulturystów ma dzisiaj lepszą budowę ciała poza sezonem niż miało moje pokolenie nawet w czasie zawodów.

W tym wydaniu naszego magazynu jest artykuł o „Can't-Miss Mass-Gain Diet". Tego nie możesz przegapić - dieta gwarantująca przyrost masy mięśniowej) - w której jest przepis, jak ci pomóc osiągnąć granice wzrostu masy bez zbędnego zwiększenia tłuszczu, Jeżeli zrobisz w kuchni to wszystko, co jest wymagane, uda ci się. moim zdaniem, przybierać każdego miesiąca około 0.5 kg czystej masy mięśniowej (w przybliżeniu 6 kg na rok), ale to także nakłada na ciebie obowiązek ciężkiego treningu, dostatecznego odpoczynku i regeneracji. Jeżeli przybierzesz bardziej na wadze, jest większe prawdopodobieństwo, że przybywa ci coś więcej niż mięśnie. Po paru latach nie będziesz w stanie co roku powtarzać takich samych przyrostów wagi; w końcu zaczniesz zauważać zmniejszanie się tych przyrostów, aż osiągniesz granicę wielkości twojego ciała.

Dlaczego tak wielu ludzi ma trudności ze zwiększeniem masy mięśniowej wysokiej jakości? Wiele osób uskarża się w listach na to samo: wygląda na to, że mimo najlepszych intencji w sali gimnastycznej nie potrafią zwiększyć wielkości mięśni. Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna odpowiedź leży w zrównoważonym odżywianiu. Utrzymuj wzrost - i notuj zmiany w swoim dzienniku - twojego dziennego spożycia kalorii i białka. Jeżeli ciężko trenujesz i nie przybywa ci kilogramów, prawdopodobnie za mało jesz. Pozwól poprowadzić się swojej wadze, lustru i, jeśli masz dostęp do niego, wiarygodnemu systemowi pomiaru ilości tkanki tłuszczowej. Czasami za ciasne kolażówki też udzielą ci dobrych wskazówek.

Inna główna różnica istnieje w stosunku do pożywienia, ale ta wiąże się z rozwojem badań w kulturystyce, które ułatwiają dostęp do szerokiej gamy dodatków żywieniowych. W czasach, kiedy ja brałem udział w zawodach, nie mieliśmy proszków kreatyny, glutaminy, aminkowasów o łańcuchach rozgałęzionych ani nawet wysokobiałkowych napojów sportowych. W zasadzie mieliśmy jeden lub dwa proszki białkowe, nie w 3 smakach, ale tylko w czekoladowym i waniliowym. Pozyskanie wszystich kluczowych mikro i makroelementów oznaczało przygotowanie wszystkodaniowego posiłku, proces pochłaniający więcej czasu, niż złapanie białkowego batonu i napoju sportowego na przedtreningową przekąskę.

Spożywanie wysokiej jakości pożywienia jest teraz o wiele prostszym przedsięwzięciem. Szeroka gama oferowanych obecnie produktów świadczy o tym jak kulturyści otrzymują składniki odżywcze. Widząc rozwój, jaki obserwujemy w tej branży, nie masz juz żadnych usprawiedliwień na niedostateczne zaspokojenie twojego dziennego zapotrzebowania na białko i kalorie.

Nigdy nie zapominaj, twoja kulturystyka nie kończy się, gdy wychodzisz z sali gimnastycznej po ciężkim treningu - to moment, kiedy prawdziwe przekształcanie ciała właściwie się zaczyna.