Treningi Kulturystów: Sposoby Shawna Raya na wielkie barki

Nadesłany przez: Hades dnia 20.03.2012, 6:40:26 Ocena: 6.00 (1 głos) Oceń artykuł 14273 odsłon Mój podstawowy program na barki składa się z czterech ćwiczeń (łącznie z mięśniami czworobocznymi). W pierwszej serii wykonuję zazwyczaj 12 powtórzeń, po czym zwiększam obciążenie tak, że w czwartej serii robię przyzwoicie osiem ruchów.



Po prawidłowej rozgrzewce zaczynam mój trening barków jakimkolwiek ćwiczeniem z mojego podstawowego repertuaru.

Brzmi to nieźle, ale wielu siłaczy rozpoczyna ten program jedynie używając ciężkich środków, jak chociażby wyciskania sztangi. Podczas gdy praktycznie nic właściwie nie jest w takim podejściu (duże ciężary dają duże mięśnie), ja swojej sylwetki w ten sposób nie zbudowałem. Bardziej estetycznym sposobem jest zbadanie, które z głów mięśni naramiennych wymagają najwięcej pracy.

Shawn Ray:


1. Dla większości tylne głowy mięśni naramiennych stanowią słaby punkt, przez co barki tracą swój krągły wygląd z każdej strony. Jeśli właśnie tak jest zalecam, aby ćwiczyć je na samym początku. Pozwala to na jak najbardziej okrutny szturm na mięśnie, które tego najbardziej potrzebują.

2. Mój podstawowy program na barki składa się z czterech ćwiczeń (łącznie z mięśniami czworobocznymi). W pierwszej serii wykonuję zazwyczaj 12 powtórzeń, po czym zwiększam obciążenie tak, że w czwartej serii robię przyzwoicie osiem ruchów.

3. Nie skupiam się specjalnie nad przednimi głowami moich barków. Z wyglądu jestem szeroki, a to efekt treningu bocznych i tylnych partii mięśni naramiennych. Robię po jednym ćwiczeniu na boczną i tylną głowę i dodatkowo jedno siłowe np. wyciskanie sztangi lub sztangielek. hantle sklep Te trzy ćwiczenia w zupełności atakują wszystkie trzy głowy mięśni naramiennych. Dołączam także jedno ćwiczenie na mięśnie czworoboczne, które zazwyczaj kończy mój trening, ale nie zawsze.

4. Dałem tu przykład treningu, ale nie stosuję go nieprzerwanie. Wierzę, że mięśniowe zamieszanie osiągane przez zmianę porządku i zamianę ćwiczeń pobudza przyrosty.

Niektóre z ćwiczeń na barki możesz wykonywać w domu przy użyciu hantli, możesz się w nie zaopatrzyć w sprzęt sportowy sklep