Porady mistrzów kulturystyki: Przysiady - najlepsze ćwiczenie na mięśnie nóg!

Nadesłany przez: Hades dnia 27.03.2012, 1:37:52 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 4514 odsłon Pytanie: Niemal wszyscy mistrzowie są zgodni co do tego, że przysiady są konieczne dla optymalnego rozwoju mięśni czworogłowych ud. Robię przysiady w czasie prawie każdego treningu mięśni nóg, ale w ciągu ostatnich tygodni coraz trudniej mi się za nie zabrać, do nich dotrzeć. Zastanawiałem się, czy muszę robić przysiady za każdym razem?

Odpowiedź: Powodem, dla które go większość odnoszących sukcesy kulturystów i właściwie wszystkich sportowców uważa przysiad za doskonałe ćwiczenie jest fakt, że angażuje on niemal wszystkie mięśnie ud, mięśnie łydek dla zachowania równowagi i mięśnie grzbietu, aby utrzymać cię w pionie. Jeśli będziemy drążyć dalej w sprawie powtórzeń, które robisz w jednej serii, jak również krótkich przerw na odpoczynek pomiędzy seriami, dochodzi do tego obciążanie układu sercowo-naczyniowego. Oczywiście jeszcze jedną świetną sprawą jeżeli chodzi o przysiad jest to, że jego skuteczność została poparta wieloma badaniami.

Teraz, odpowiadam szczegółowo na twoje pytanie: nie. Właściwie twoje słabnące zainteresowanie przysiadami może być wskazówką, że twój trening stracił nieco świeżości i ta utrata motywacji może w rzeczywistości przekładać się również na mniej efektywne treningi innych grup mięśniowych. Jeśli tak jest, nie możesz się spodziewać wielkich sukcesów, jeżeli chodzi o przyrost mięśni.

Przysiady ze sztangą


Jednym ze sposobów uniknięcia rutyny jest po prostu ograniczenie liczby serii i powtórzeń, jak również intensywności, z jaką robisz przysiady. Jeśli to nie wystarczy, wypróbuj inne ćwiczenia na mięśnie ud w równie skuteczny sposób, w ten sposób ograniczając częstotliwość robienia przysiadów. Zastanów się nad wchodzeniem na ławkę z obciążeniem, przysiadem jednonożnym z ławki oraz wykrokami. Jeśli i te ćwiczenia są zbyt wymagające i trudno ci przez nie przebrnąć, zastanów się nad ćwiczeniami nie tak obciążającymi fizycznie, takimi jak wyprosty nóg, przysiady na Hack-maszynie lub wyciskanie nogami.

Ostatnie zdanie: jako ciężarowiec muszę opracowywać swoje treningi na bazie przysiadów, wyciskania na ławce i martwych ciągach. Zasadniczo oznacza to, że za każdym razem, kiedy robię ćwiczenia na mięśnie czworogłowe ud, robię przysiady. Ale po trzynastu latach czegoś takiego ja również mam z tym czasem kłopoty. Więc po prostu przez jakiś czas nie robię przysiadów. I wiesz co? Nie zauważyłem żadnej różnicy w wielkości obciążenia, z jakim mogę zrobić przysiad, ani w wielkości moich mięśni ud. Więc dalej - zrób coś innego, przez jakiś czas i wróć do przysiadów, kiedy odświeżysz swój umysł i ciało.

Aby uniknąć rutyny, wypróbuj inne ćwiczenia, które w podobny co przysiad sposób angażują mięśnie ud, takie jak wchodzenie na ławkę z obciążeniem.

Przeczytaj również: Jak głęboko wykonywać przysiady ze sztangą?