Porady dla początkujących: Jak trenować biceps żeby był duży i kształtny?

Nadesłany przez: Hades dnia 27.03.2012, 1:52:42 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 9832 odsłon Mniej może dać więcej, zarówno dotyczy to liczby serii, jak i powtórzeń. Nie róbcie więcej niż trzy serie każdego ćwiczenia (nie licząc rozgrzewki), dodatkowe serie niewiele pomagają we wzroście mięśni, jeżeli pierwsze trzy serie wykonaliście z maksymalną intensywnością...

1. Większość ludzi unika rozgrzewki i rozciągania, ale w ten sposób nigdy nie osiągniecie gibkości, jakiej potrzeba zawodnikowi fitness. Najpierw rozgrzewka, a potem rozciąganie mięśni, w celu rozluźnienia i wydłużenia mięśni, ścięgien i wiązadeł.

2. Mniej może dać więcej, zarówno dotyczy to liczby serii, jak i powtórzeń. Nie róbcie więcej niż trzy serie każdego ćwiczenia (nie licząc rozgrzewki), dodatkowe serie niewiele pomagają we wzroście mięśni, jeżeli pierwsze trzy serie wykonaliście z maksymalną intensywnością. Jeśli twoje ramiona po trzeciej serii nie są wypompowane, to znaczy, że w trening nie włożyłeś wystarczającej porcji energii.

3. Organizm szybko przyzwyczaja się do sposobu trenowania i przyrosty się zmniejszają. Od czasu do czasu trzeba zmieniać styl treningów, nie tylko ćwiczenia i ilość serii, czy ruchów. Trzeba stosować oprócz serii zwykłych, serie łączone, superserie i tym podobne.

4. Wykonując częściowe powtórzenia w stanie pełnego zmęczenia mięśni przekraczamy punkt ich wyczerpania. Pociąga to za sobą stan większego napompowania włókien mięśniowych, ale tę technikę powinno się stosować tylko sporadycznie.

5. Wyraźnie zaznaczony szczyt bicepsa zależy bardziej od genetyki, ale do tej partii mięśnia można skierować dodatkowe napięcie przez odwracanie nadgarstków podczas ćwiczeń ze sztangielkami. Podczas unoszenia sztangielki odwracać nadgarstek na zewnątrz, a do wewnątrz w trakcie opuszczania ciężaru.

6. Czasami ludzie mnie pytają, czy wolę wolne ciężary, czy maszyny, ale wierzę, że dopiero połączenie ich przynosi największe przyrosty. Pomyślcie o tym dokonując zmian w treningu. Na jednym treningu używaj wolnych ciężarów, na następnym maszyn, a na kolejnym ich połączenia.

7. Staraj się utrzymywać własną intensywność na wysokim poziomie. Kluczem do sukcesu jest osiąganie pełnej harmonii z własnym ciałem, jednak czasami entuzjastyczne nastawienie jest trudne. Jeśli nie jesteś pozytywnie dostrojony, zrób sobie przerwę w treningach. Jednakże nie możesz przestać ćwiczyć zupełnie. Idź np. popływać na basenie, albo pojeździć na rowerze. Ważne jest, aby po prostu być ruchowo aktywnym.

Jay Cutler i jego bicepsy:

duże bicepsy trening, jay cutler