Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:
Glikogen Przed Treningiem, Po Treningu

Glikogen a intensywność ćwiczeń

Jedno z przykazań kulturystów wskazuje, że aby ćwiczenia z odpowiednią intensywnością przyniosły oczekiwany przyrost muskulatury, należy rozpocząć trening z maksymalną zawartością glikogenu w mięśniach. Glikogen jest polisacharydem - złożonym węglowodanem magazynowanym częściowo w wątrobie i częściowo w mięśniach. Większość dotychczas przeprowadzonych badań pokazuje, że jest on wysokooktanowym paliwem, które wzmacnia skuteczność ćwiczeń beztlenowych - włączając w to typowy, intensywny trening kulturystyczny.
Zobacz cały artykuł | 3453 bajtów więcej | Komentarze
Przysiady ze sztangą, technika

Jak głęboko wykonywać przysiady ze sztangą?

Podstawową zasadą wykonywania przysiadów jest opuszczanie ciała do momentu, w którym uda nie będą równoległe do podłogi. Ta zasada dobrze się sprawdza u większości wykonujących to ćwiczenie, ale niektórym kulturystom korzyść przyniosą głębsze przysiady. Z kolei inni odkryją, że płytsze przysiady lepiej im pasują. Głębokie przysiady (uda poniżej poziomu równoległego do podłogi lub kąt ugięcia kolan mniejszy od 90°) są popularne wśród zawodników trójboju siłowego i ciężarowców, a więc siłaczy, którzy nie mogą nosić normalnych spodni, bo ich uda są tak potężne.
Zobacz cały artykuł | 3709 bajtów więcej | Komentarze

Wyciskanie trójbojowe

Wskazówki mistrzów świata w wyciskaniu sztangi leżąc. James Henderson, mistrz świata w wyciskaniu w leżeniu w 1997 roku, rekordzista świata w wadze super ciężkiej, wynik 320kg. 1. "Potrzeba eksplozji i szybkości. To szybkość kontra grawitacja. Nie chodzi o ignorowanie grawitacji, ale o szybkie, pełne eksplozji podniesienie ciężaru” 2. Trzeba nauczyć się napinać wszystkie mięśnie, które pracują przy wyciskaniu i kierować siłę do unoszenia sztangi.
Zobacz cały artykuł | 5453 bajtów więcej | Komentarze
jak podnieść libido

Domowe sposoby na podniesienie libido

Jako gorący zwolennicy treningów z obciążeniami często myślimy o odżywkach jako o rzeczach, które pomagają nam stać się większymi, silniejszymi lub szczuplejszymi - jednym słowem są one po to, aby poprawiły się nasze osiągnięcia na siłowni. Niektórzy pewnie będą zadowoleni kiedy się dowiedzą, że niezliczona ilość odżywek zwiększa również możliwości seksualne. To, czy te substancje wpłyną pozytywnie na twoje wyczyny w sypialni może być sprawą indywidualną, lecz opisywany tutaj zestaw ziół, minerałów i aminokwasów może pomóc przywrócić ten charakterystyczny błysk w oku.
Zobacz cały artykuł | 11951 bajtów więcej | Komentarze

Jak przybrać na masie mięśniowej - Poradnik

Każdy, kto trenuje, nieuchronnie napotyka poważne bariery na drodze do osiągnięcia swoich celów i aspiracji. Być może należysz do hardgainerów, którzy pomimo wysiłków po prostu nie mogą zyskać na wadze nawet dodatkowego grama. A może zaliczasz się do grupy, którą trapi wręcz przeciwny problem — starasz się zrzucić nadwagę i nie jesteś w stanie stracić tego zbędnego kilograma. Czyżby panowały i zbierały żniwo popularne mity i błędne opinie na temat ćwiczenia i odżywiania się? Dlaczego tak wielu zadaje wciąż te same pytania, a tak niewielu naukowców zna na nie odpowiedzi? Spróbuję dostarczyć wyjaśnień co do kwestii, z którymi najczęściej się spotykam.
Zobacz cały artykuł | 14712 bajtów więcej | Komentarze
Wołowina stek na masę

Zjedz stek, a od razu poczujesz się silniejszy

Wołowina a konkretniej stek będzie idealnym daniem podczas diety na masę. O co chodzi z tą wołowiną? W dobie, gdy kurczaki zaczynają panować na naszych stołach, wołowina znalazła się w defensywie. Jednakże ci, którzy zalecają całkowite zaniechanie jedzenia czerwonego mięsa, mogą przysłowiowo zrobić ci niedźwiedzią przysługę, w szczególności gdy rośnie liczba tzw. specjalistycznej, zdrowej żywności na rynku. Na podstawie istniejących i coraz liczniejszych dowodów należy koniecznie zainteresować się zwiększeniem udziału wołowiny w naszej diecie. Jest ona wciąż cennym źródłem wielu substancji odżywczych, które są konieczne dla kulturystów. Sztuka polega na tym, aby wybierać chude, a zarazem smaczne kawałki.
Zobacz cały artykuł | 5314 bajtów więcej | Komentarze
Posiłek potreningowy kiedy

Kiedy najlepiej spożyć posiłek potreningowy?

Odpowiedni posiłek potreningowy to podstawa. Czy ma znaczenie kiedy taki posiłek zjesz? Oczywiście, że ma i to bardzo duży. Przyrost mięśni zależy głównie od syntezy białek mięśniowych, do której dochodzi po rozpadzie białek w mięśniach. Ten proces jest szczególnie ważny, jeśli chcesz, by trening przyniósł maksymalną korzyść. Wiemy, że synteza białek w mięśniach zwiększa się na kilka godzin po zakończeniu treningu. Wiemy też, że w tym procesie kluczową rolę odgrywa insulina.
Zobacz cały artykuł | 1970 bajtów więcej | Komentarze
Jak szybko wyrzeźbić mięśni do wakacji

Jak szybko wyrzeźbić mięśnie do wakacji?

Zastanawiasz się jak szybko wyrzeźbić mięśnie do wakacji? Jesteś w dobrym miejscu. Większość kulturystów wypowiada się na temat Franka Zane'a z wielkim szacunkiem twierdząc, że „ten facet miał wspaniałą symetrię”. Ale nic nie budzi większego niezadowolenia u trzykrotnego Mr. Olympia jak semantyka tego, wydawać by się mogło, prostego stwierdzenia. „Muszę jedną rzecz wyjaśnić: to nie jest symetria" - mówi Frank, były nauczyciel matematyki. „Symetria jest matematycznym terminem, który oznacza równowagę między lewą a prawą stroną, co by świadczyło, że obie strony ciała są lustrzanymi odbiciami. Tak naprawdę, ludzie mówią o proporcjach, co jest stwierdzeniem równości jednego lub więcej stosunków. W moim przypadku wszystkie grupy mięśniowe są rozwinięte równo i się równoważą, czyli żadna z grup nie ustępuje innej.” Frank wyjaśnia, że każdy posiada jakieś różnice w symetrii. Na przykład, twoje bicepsy, które mają te same [choć nie zawsze] rozmiary, ale nie mają idealnie takich samych kształtów. Nikt nie ma doskonalej symetrii.
Zobacz cały artykuł | 6904 bajtów więcej | Komentarze

Przepisy na batony białkowe domowej roboty

Zrobienie w domu batonów proteinowych wcale nie jest trudne. Wystarczy kilka składników, blender, kilkanaście minut pieczenia i gotowe. Możesz cieszyć się smakiem własnoręcznie zrobionych batonów białkowych. W sam raz po treningu. Taki batonik to szybka przekąska, która dostarcza sporą dawkę energii, a jednocześnie dużo dobrej jakości białka. Białko stanowi od 26 do 47% wartości energetycznej batona proteinowego. Na początek baton o smaku waniliowo-bananowym.
Zobacz cały artykuł | 4354 bajtów więcej | Komentarze

Jak stracić tkankę tłuszczową jednocześnie budując mięśnie?

Aby stracić tkankę tłuszczową i jednocześnie budować mięśnie musisz ograniczyć liczbę kalorii nie poświęcając jednocześnie wartości odżywczych. Określenie pożądanego poziomu kalorycznego jest stosunkowo proste. Ogólnie rzecz biorąc, musisz pomnożyć wagę swojego ciała przez 2,2 i następnie przez 10,11 lub 12 (odpowiednio dla wolnego, umiarkowanego lub szybkiego metabolizmu), aby określić liczbę kalorii, które powinieneś spożyć w ciągu jednego dnia. Jeśli masz tylko trochę tkanki tłuszczowej do zgubienia i chcesz się bardziej skoncentrować na budowaniu mięśni, powinieneś swoją wagę pomnożyć przez 2,2 x 13.
Zobacz cały artykuł | 4289 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 ... 98 »

Te artykuły mogą się Tobie spodobać:

Czy jedzenie jajek szkodzi? - Odżywianie w kulturystyce
10 przykazań skutecznego treningu - Trening w kulturystyce
Jak zwiększyć testosteron? - Porady dla początkujących
Sekrety masy mięśniowej - Trening na siłę
Kiedy powinieneś karmić swoje mięśnie ? - Odżywianie w kulturystyce
Zalety i mity treningu siłowego - Porady dla początkujących
Eksperymentowanie - Ciekawostki
Design by: XOOPS UI/UX Team