Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Ciekawostki kulturystyczne

Domowa siłownia

W naszych warunkach lokalowych nie jest to zadanie łatwe, ale możliwe do wykonania. Domową salkę do ćwiczeń można bowiem zlokalizować w garażu, piwnicy, altance ogrodowej, na tarasie, a nawet w zwykłym pokoju w bloku (może ona pełnić również inne funkcje). Salka na świeżym powietrzu (altanka, taras) będzie nam służyła, oczywiście, jedynie w sezonie letnim.
Zobacz cały artykuł | 1591 bajtów więcej | Komentarze

Kulturystyka - styl życia ?

W okresie ostatnich 20 lat na całym świecie, a szczególnie w krajach rozwiniętych, obserwuje się znaczny wzrost popularności różnych dyscyplin tzw. sportu masowego. Coraz więcej ludzi, w różnym wieku i obojga płci, dostrzega zbawienny wpływ aktywności fizycznej na swoje zdrowie, sprawność fizyczną, samopoczucie i wygląd zewnętrzny.
Zobacz cały artykuł | 3877 bajtów więcej | Komentarze

74-letni japoński kulturysta

Tsutomo Tosaka ma 74 lata i wciąż jest w doskonałej formie. Kulturystyką zainteresował się po czterdziestce. Zobacz film z zawodów kulturystycznych, w których startuje Tsutomo Tosaka. To trzeba zobaczyć ! Czekamy na Wasze komentarze...
Zobacz cały artykuł | 712 bajtów więcej | Komentarze

Sen = Przyjaciel kulturysty

Sen jest nieodłączną częścią naszego życia. Żaden nawet najlepszy salon odnowy biologicznej nie jest w stanie dać nam tylu dobrodziejstw, co sen. Człowiek przesypia średnio w ciągu swojego życia 20 lat, nie na darmo. Gdyby odpowiednia ilość snu nie była istotna dla naszego zdrowia i życia zapewne nie odczuwalibyśmy potrzeby kładzenia się spać.
Zobacz cały artykuł | 2260 bajtów więcej | Komentarze

Alkohol a budowa masy

Alkohol może wywierać pozytywny wpływ na organizm pod warunkiem, że nie jest nadużywany. Każde lekarstwo podane w nadmiarze staje się trucizną. Alkohol w niedużych ilościach może polepszyć trawienie, poprawić krążenie i wywołać uczucie relaksu. Należy go jednak całkowicie unikać w dni treningowe.
Zobacz cały artykuł | 1198 bajtów więcej | Komentarze

Predyspozycje i genetyka

Jednym ze składników równania, którego efektem jest wzrost mięśni, jest genetyka oraz predyspozycje do uprawiania tego sportu. O predyspozycjach genetycznych mówi się zwykle mało i na samym końcu, jakby sukces w kulturystyce zależał...
Zobacz cały artykuł | 12626 bajtów więcej | 21 komentarzy

Tablice Joe Weidera

W tym artykule przedstawiam najsłynniejszy system treningowy Joe Weidera. (opracowane wg Kulturystyka - System Joe Weidera, 1993, wyd. Agencja Wydawnicza "comes", Warszawa). System Weidera obejmuje: 1. program dla początkujących 2. system treningu dzielonego 3. program treningowy na supersiłę i supermasę. Bardzo przydatna rzecz dla początkujących jak i zaawansowanych - Polecam !
Zobacz cały artykuł | 1863 bajtów więcej | Komentarze

Odpoczynek między treningiem, regeneracja

Naukowcy sportowi w Penn State University uważają, że więcej odpoczynku i mniej treningu może przynieść poprawę sportowych osiągnięć. Penn State Sports Medicine Newsletter twierdzi, że sportowcy, którzy nie przeznaczają odpowiedniej ilości czasu na odpoczynek w swoim programie treningowym mogą za to zapłacić gorszym samopoczuciem i gorszą wydajnością ćwiczeń. Wyczerpujące ćwiczenia w ogóle, a w szczególności trening siłowy, powodują uszkodzenia tkanki mięśniowej.
Zobacz cały artykuł | 2100 bajtów więcej | Komentarze

Korzyści z kulturystyki

Ludzie zaczynają zajmować się kulturystyką z wielu różnych powodów. Ten najbardziej widoczny to - żeby wyglądać lepiej. Dla niektórych ludzi kulturystyka to hobby, dla innych sposób na wyróżnienie się na plaży lub zaimponowanie innym. Ale eksperci zajmujący się zdrowiem wyliczają wiele innych istotnych korzyści treningu oporowego. Warto przeczytać i uświadomić sobie co ten sport nam daje. Są to między innymi:
Zobacz cały artykuł | 944 bajtów więcej | Komentarze

Ćwiczenia izolowane

Są dwie szkoły treningu siłowego. Jedni twierdza, że najlepszą metodą jest skupić się na złożonych ćwiczeniach dużych mięśni, gdyż angażując konkretne części ciała, na przykład grzbiet, czy nogi, ćwiczą przy okazji znajdujące się tam drobniejsze grupy mięśniowe, które stabilizują i pomagają dużym mięśniom. Ludzie, którzy wolą ćwiczenia złożone są zdania, że praca jednych mięśni pobudza do działania mięśnie sąsiednie, a ruchy w pozycji izolowanej są niepotrzebne.
Zobacz cały artykuł | 2444 bajtów więcej | Komentarze
« 1 (2) 3 4 5 6 »