Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Odżywianie w kulturystyce

Trening na pusty żołądek?

Pamiętasz, jak mama upominała cię, by nie jeść za dużo przed wysiłkiem fizycznym, by nie dostać skurczów żołądka? Niejedzenie przed treningiem ma sens - jeśli zje się za dużo i będzie się ciężko trenować, to można całe to jedzenie zwrócić. Chodzenie na siłownię z pustym żołądkiem ma również swoje teoretyczne i praktyczne uzasadnienia.
Zobacz cały artykuł | 1937 bajtów więcej | Komentarze

Musli czy owsianka?

Pytanie: Czy musli jest dobre dla kulturystów? Wiem, że jest w nim dużo płatków owsianych, a wolę jeść musli niż owsiankę. Odpowiedź: Mając do wyboru musli i owsiankę, lepiej wybrać owsiankę. Ale jeśli nie chcesz jej jeść, to pewnie i tak się na nią nie zdecydujesz. Zamiast w ogóle nie jeść płatków owsianych, lepiej poszukać sensownego substytutu, niż pozbawiać się korzyści płynących z owsa.
Zobacz cały artykuł | 1985 bajtów więcej | Komentarze

Odżywianie po treningu

Sprawą oczywistą jest że najlepszym rozwiązaniem są węglowodany o wysokim IG. Co nam to daje? Szybciej do krwi dostaje się glukoza, szybciej reaguje organizm na przyjęte węglowodany. Inną kwestią jest ładunek glikemiczny także ważny dla charakterystyki posiłku ale tutaj go nie opiszę gdyż jest to wątek na odrębny temat.
Zobacz cały artykuł | 4508 bajtów więcej | Komentarze

Warzywa w diecie

Warzywa zawierają prawdziwe bogactwo składników odżywczych, są dostarczycielami wielu cennych makro i mikroelementów, szczególnie gdy spożywamy je na surowo. Zawarte w nich składniki przyspieszają metabolizm, poprawiają trawienie i wchłanianie składnikówi odżywczych (białko, węglowodany, tłuszcze)
Zobacz cały artykuł | 1443 bajtów więcej | Komentarze

Odżywianie kulturysty

Przedstawionych jest tutaj 20 najważniejszych dla Ciebie produktów, które dostarczają surowców niezbędnych dla ciężkiego treningu, wzrostu i regeneracji. Stanowią dobrą podstawę diety służącej budowaniu silnych mięśni, gdyż są proste, łatwo dostępne, odżywcze i smaczne. Oprócz wymienionych należy także jeść chude mięsa, drób, ryby, produkty mleczne i zbożowe, owoce, warzywa, rośliny strączkowe i orzechy.
Zobacz cały artykuł | 11846 bajtów więcej | Komentarze

Sekret sześciopaku

Zacznijmy od tego, że za odpowiednia prezentacje sześciopaku odpowiada w największym stopniu ilość tłuszczyku, który na nim zalega. Posiadanie wąskiego pasa oraz dobrze widocznych mięśni brzucha oznacza, że dany kulturysta musi mieć mniej niż 10 % tkanki tłuszczowej w organizmie.
Zobacz cały artykuł | 2397 bajtów więcej | Komentarze

Trening na pusty żołądek

Ciało człowieka, opierając się na mechanizmie przetrwania, dział optymalnie właśnie przy pustym żołądku. Gdy zaczynasz być głodny, do krwi zostają wydzielane hormony stresu, jak np. adrenalina, a sama krew jest transportowana przede wszystkim do mięśni. Po co ?
Zobacz cały artykuł | 2841 bajtów więcej | Komentarze

Owoce i warzywa w odchudzaniu

Chcąc się zdrowo odżywiać, powinniśmy odwrócić proporcje na talerzu. Mięso ma być skromnym dodatkiem do masy jarzyn i surówek. Warzywa i większość owoców to produkty niskokaloryczne. A zatem czy tylko mała zawartość kalorii sprzyja procesowi odchudzania? W odchudzaniu nie chodzi tylko o kalorie, bardzo ważny jest błonnik, magiczna substancja, której nie trawimy, ale która odgrywa niezmiernie istotna rolę w procesach trawiennych.
Zobacz cały artykuł | 4084 bajtów więcej | 21 komentarzy

Odporni na przyrosty

Niektórzy ludzie mają bardzo szybką przemianę materii. Wiąże się o oczywiście z tym, że mogą jeść wszystko a tkanka tłuszczowa się im nie odkłada, bo wszystko zostaje spalone. Jest to dobra cecha, jednak dla Kulturysty, nie jest zbyt pożądana, ponieważ objawia się trudnościami w zbudowaniu masy mięśniowej. Często jest jednak, tak że tak naprawdę problem ze zwiększeniem masy jest spowodowany czym innym - popełnianymi błędami.
Zobacz cały artykuł | 2676 bajtów więcej | Komentarze

Białko kluczem do sukcesu! Ile białka na kg masy ciała?

Ile białka powinieneś jeść podczas diety na masę? Ile wlezie! Jakie białko powinieneś jeść? Przy ilości 200-500 g dziennie (przecież powinieneś jeść co najmniej 2,2 g białka na kilogram wagi ciała) przypuszczalnie nie ma to znaczenia, zwłaszcza jeśli przynajmniej połowa tej ilości pochodzi z naturalnych źródeł: mięsa, warzyw i produk­tów zbożowych.
Zobacz cały artykuł | 7033 bajtów więcej | Komentarze
« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »