Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Porady dla początkujących

Ramiona - symbol sylwetki

Ramiona stanowią najbardziej rzucającą się w oczy część sylwetki kulturysty, są najbardziej eksponowane w życiu codziennym i podczas zawodów. Wszyscy ćwiczący - od początkujących do mistrzów - zwracają na tę część ciała uwagę i poświęcają jej wiele czasu na treningach. Kompleksowy rozwój mięśni ramion i przedramion wymaga kilkuletniego, zaprogramowanego treningu. Dlatego postaramy się przedstawić trening mięśni ramion w różnych jego aspektach i na podstawie doświadczeń mistrzów kulturystyki.
Zobacz cały artykuł | 2020 bajtów więcej | Komentarze

Nogi - fundament ciała

Nogi, to dosłownie i w przenośni, fundament naszego ciała. Na nich przecież codziennie się poruszamy, od ich siły i sprawności w dużej mierze zależy nasza wydolność fizyczna. Silne i dobrze umięśnione nogi, to warunek powodzenia niemal w każdej dyscyplinie sportu, a szczególnie w podnoszeniu ciężarów, lekkoatletyce, grach sportowych. W kulturystyce kształt i mięśnie nóg rzutują na proporcje ciała, sylwetkę.
Zobacz cały artykuł | 4450 bajtów więcej | Komentarze

Zanim przystąpisz do ćwiczeń

Ćwiczenia należy wykonywać powoli i dokładnie. Osoby stawiające pierwsze kroki w tej dyscyplinie powinny położyć olbrzymi nacisk na nauczenie się poprawnego wykonania ćwiczeń. Można wykorzystać w tym celu lustro i w nim kontrolować wszystkie fazy ruchu lub pomoc instruktora czy doświadczonego partnera.
Zobacz cały artykuł | 3129 bajtów więcej | Komentarze

Elementy wzrostu siły

Każdy podejmujący trening kulturystyczny chce być coraz silniejszy i bardziej umięśniony, wielki. Od lat dość dobrze znane są metody rozwoju siły i masy mięśniowej. Wiadomo, że odbywa się to na drodze skurczów mięśniowych: izometrycznych (skurcz bez zmiany długości mięśnia) i auksotonicznych (skurcz ze zmianą długości i napięcia mięśnia).
Zobacz cały artykuł | 6207 bajtów więcej | Komentarze

Joe Weider - dlaczego warto trenować?

W początkowym okresie mawialiśmy: "Trenuj dla sylwetki, a siła przyjdzie sama". Szczera prawda! Nawet wyczynowi cięzarowcy, którzy trenowali po to, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, decydowali się na pewien rozwój umięśnienia, chcąc uzyskać wzrost siły. Dowody na istnienie innych korzyści były wtedy niewystarczające, ale nikt nie kwestionował wpływu, jaki dźwiganie ciężarów ma na wygląd fizyczny trenującego..
Zobacz cały artykuł | 3603 bajtów więcej | Komentarze

Ruch kontrolowany

Kolejnym ważnym elementem, którego przeładowany ciężarem ponad swoje siły, nadgorliwy początkujący kulturysta nie jest w stanie poprawnie wykonać jest ruch kontrolowany. Na czym on polega?
Zobacz cały artykuł | 943 bajtów więcej | Komentarze

Prawidłowe przerwy między seriami

Bardzo istotną rzeczą w treningu kulturysty są przerwy między seriami. Jeśli chcesz rozbudować swoje mięśnie to dłuższe rozmowy z kolegami odpadają. Przerwa trwająca ponad 3 minuty może zniweczyć większość wysiłku włożonego w trening. Podczas ćwiczeń na mniejsze grupy mięśniowe przerwy powinny być krótsze niż w przypadku trenowania dużych grup.
Zobacz cały artykuł | 1478 bajtów więcej | Komentarze

Treningowe dylematy: siła czy wytrzymałość ?

Potrzeba trenowania jest bezdyskusyjna, ale powstaje pytanie, jaki rodzaj treningu jest najlepszy ? Zależnie od tego, czy się dźwiga ciężary, czy biega krótkie lub długie dystanse, czy się pływa lub spaceruje, każdy rodzaj aktywności fizycznej angażuje inne grupy mięśniowe i inne źródła energii. Z pewnością znacie już takie pojęcie jak serie i powtórzenia, szybkość, dystans i intensywność, ale czy jesteście świadomi tego, co dzieje się pod waszą skórą ?
Zobacz cały artykuł | 3541 bajtów więcej | Komentarze

Zalety i mity treningu siłowego

Zalety treningu siłowego: Można podać ponad 20 konkretnych korzyści, jakie osiągnie każdy, kto regularnie uprawia ćwiczenia siłowe i stosuje progresje obciążeń. Niektóre z nich to: Zwiększa wytrzymałość kości i więzadeł, grubość chrząstek i gęstość unaczynienia mięśni, Wzmacnia serce, podnosi wydajność przemian metabolicznych i wpływa stabilizująco na ciśnienie krwi i wiele innych. Przeczytaj cały artykuł i dowiedz się ile dobrego przynosi trening siłowy.
Zobacz cały artykuł | 2067 bajtów więcej | Komentarze

Które ćwiczenie jest najlepsze?

Do którejkolwiek siłowni bym nie poszedł, ludzie zadają mi wciąż to samo pytanie: Jakie jest najlepsze ćwiczenie na mięśnie piersiowe / grzbietu bicepsy / mięśnie naramienne...? Wydaje mi się to dziwne, że ten problem zaprząta głowę tylu osobom. Zazwyczaj więc pytam, po co im taka informacja. Najczęściej zaś odpowiadają, że nie osiągają zamierzonych wyników i że nie zauważają takiego rozwoju poszczególnych grup mięśniowych, jakiego by sobie życzyli, a poza tym wierzą w istnienie jakiegoś lepszego ćwiczenia od tego, które dotychczas wykonywali.
Zobacz cały artykuł | 3672 bajtów więcej | Komentarze
« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »