Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Trening w kulturystyce

Wakacyjny trening

Jeśli przez cały rok intensywnie ćwiczyłeś, a teraz, w wakacje masz dużo wolnego czasu i nie wiesz, co ze sobą zrobić, nic nie stoi na przeszkodzie, byś ćwiczył dalej. Możesz też wykorzystać wakacje jako okazję do tego, by zacząć ćwiczyć, jeśli wcześniej nie byłeś aktywny. W obu przypadkach sprawdzi się zaproponowany przez nas trening, który z jednej strony wzmocni twoją siłę i ogólną sprawność, a z drugiej nie pozwoli ci wypaść z rytmu ćwiczeń.
Zobacz cały artykuł | 2949 bajtów więcej | Komentarze

Właściwa kolejność

Jednym z największych problemów, na jakie natrafia niemal każdy człowiek trenujący kulturystykę lub sporty siłowe, jest ułożenie właściwego programu treningowego. Jest to szczególnie widoczne w przypadku trenujących, którzy dopiero zaczynają uprawiać te sporty, jednak nawet zawodnicy z wieloletnim doświadczeniem...
Zobacz cały artykuł | 9118 bajtów więcej | 21 komentarzy

Sterowanie treningiem

Proces treningowy składa się z trzech elementów: treningu, regeneracji i odżywiania. Na początku zajmijmy się treningiem. Trening to świadome działanie mające na celu wywołanie określonych zmian adaptacyjnych organizmu. Trzeba zatem wiedzieć jakimi bodźcami i jakie zmiany chcemy poprzez trening wywołać. Dla każdego zawodnika będą to inne bodźce i określony bodziec, na przykład 5x1km, stosowany w różnym okresie będzie wywoływał inne zmiany - nawet u tego samego zawodnika...
Zobacz cały artykuł | 9793 bajtów więcej | Komentarze

Jak zbudować mega przedramiona!

Ćwiczący kulturystykę wyczynowo i zdrowotnie, zwracają przede wszystkim uwagę na rozwój największych grup mięśniowych i tych najbardziej "reprezentacyjnych", jak klatka piersiowa, ramiona (bicepsy), najszersze grzbietu. Mniej uwagi poświęcają mniejszym, ale bardzo ważnym dla całościowego rozwoju sylwetki grupom mięśniowym. Przykładem mogą być choćby przedramiona. Wprawdzie mięśnie przedramion zaangażowane są niemal we wszystkich ćwiczeniach, ale to jeszcze nie powoduje proporcjonalnego wzrostu ich masy mięśniowej i siły. I one bowiem wymagają stosowania specjalnych ćwiczeń
Zobacz cały artykuł | 4392 bajtów więcej | Komentarze

Trening metodą serii przerywanych

Metoda ta polega na robieniu 10-15 sekundowych przerw między każdym powtórzeniem w danym ćwiczeniu. Tak,tak dobrze czytasz pomiędzy każdym powtórzeniem, a nie serią. Przykładowo,powiedzmy, że jesteś w stanie wykonać 5 powtórzeń z ciężarem 100 kg wyciskając na płaskiej w jednej serii. Załóż na sztangę 115 kg i zrób 5 serii przerywanych po 1 powtórzeniu z 10-15 sekundowymi przerwami pomiędzy każdym powtórzeniem.
Zobacz cały artykuł | 4652 bajtów więcej | Komentarze

Trening poranny

Trening poranny jest dla wielu jedynym możliwym rozwiązaniem. Ogrom obowiązków, praca, rodzina, zakupy - to wszystko pochłania nasz wolny czas. Chcąc pogodzić wszystkie nasze obowiązki z chęcią trenowania musimy dojść do kompromisu.
Zobacz cały artykuł | 3105 bajtów więcej | Komentarze

Trening Piramidalny

W treningu piramidalnym chodzi o formę specjalnego treningu siłowego, który służy zarówno jako cel rozbudowy mięśni, jak też do wzrostu maksymalnej siły, szczególnie jeśli do osiągnięcia celu możliwy czas treningu nie starcza na cały jego okres. Stąd nadaje się on w szczególności czasowo jako trening siłowy stosowany u czynnych sportowców np: wioślarze, którzy zimą wprowadzają go do programu ćwiczeń.
Zobacz cały artykuł | 2360 bajtów więcej | Komentarze

Bicepsy 3 cm w 30 dni !

Tak, tak wiem! Myślicie, że to znowu jakaś szalona metoda jakiegoś szalonego gryzipiórka. Na pewno dodanie trzech centymetrów do obwodu ramienia w takim tempie może się wielu wydawać fantazją, zwłaszcza tym, którzy w ciągu ostatniego roku na próżno starali się powiększyć ramię, chociaż o ułamek milimetra. Ale zanim z ironicznym uśmiechem na ustach przewrócicie stronę, przeczytajcie najpierw dokładnie instrukcję z serii “Udany start”, a potem dopiero oceńcie wartość zamieszczonych poniżej informacji.
Zobacz cały artykuł | 16963 bajtów więcej | 13 komentarzy

Trening Obwodowy

Tego typu formę treningu stosuje się nie tylko u początkowych kulturystów ale również u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosować codziennie na rozgrzewkę. Pomaga on w ujędrnianiu ciała i wypracowywaniu lepszej definicji mięśni nie zmniejszając wagi ciała! Trening obwodowy nie zwiększa siły i i wagi u ćwiczących.
Zobacz cały artykuł | 2052 bajtów więcej | Komentarze

Jak często trenować ?

Ile razy w tygodniu, albo co ile dni trenować poszczególne grupy mięśniowe? Jest to podstawowe pytanie, na które każdy ćwiczący niezależnie od stażu powinien znać odpowiedz. Są warianty mówiące o kilkunastu treningach w tygodniu, jak i o jednym treningu na kilkanaście dni. W literaturze fachowej wyróżnia się jednak trzy główne warianty.
Zobacz cały artykuł | 6913 bajtów więcej | Komentarze
« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 11 »