Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Odżywianie w kulturystyce

Co i kiedy jeść po treningu na szybszą regenerację mięśni

Odżywianie się po treningu jest bardzo istotne dla regeneracji i wydolności fizycznej, dlatego zawsze chętnie poruszam ten temat. Postaram się również wyjaśnić dynamikę tego procesu, by zrozumieć podstawy teoretyczne zaleceń dotyczących tego, co należy jeść i pić po treningu. Kulturysta ma wówczas do spełnienia trzy zadania: nawodnić się, uzupełnić energię, zreperować i uzupełnić białka strukturalne i elementy kurczliwe mięśni.
Zobacz cały artykuł | 4161 bajtów więcej | Komentarze

35 przepisów na smaczne koktajle białkowe domowej roboty

Jesteś zmęczony/a piciem codziennie tych samych, nudnych koktajli białkowych? Sprawdź nasze przepisy na pyszne koktajle ze świeżymi składnikami oraz różnorodnymi suplementami diety. Nie ma znaczenia czy robisz masę, odchudzasz się czy chcesz zachować obecną sylwetkę - Twoje ciało potrzebuje odpowiednich ilości białka - każdego dnia. Ten makroskładnik odpowiada za wzrost i utrzymanie masy mięśniowej. Nadszedł czas na urozmaicenie swojej diety o wstrząśnięte i zmieszane koktajle białkowe, które sam/a zrobisz u siebie w domu.
Zobacz cały artykuł | 37306 bajtów więcej | Komentarze

Rodzaje mięsa. Co wybrać dla siebie?

Według statystyk przeciętny Polak w ciągu roku zjada ok. 38 kg wieprzowiny i ok. 25 kg drobiu. Wołowiny spożywamy tylko ok. 2 kg na osobę. Podstawowy obiad co drugiego Polaka, zgodnie z badaniem Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, składa się z mięsa i ziemniaków.
Zobacz cały artykuł | 6316 bajtów więcej | Komentarze

Termogenne właściwości białka

Białko, oraz generalnie pożywienie, działa termogennie. Całkowite termiczne działanie pokarmu - wszystkich trzech substancji odżywczych (białek, węglowodanów i tłuszczu) w diecie typowego człowieka - zużywa około 10% całkowitej liczby kalorii dziennie. Oznacza to, że aby utrzymać stałą wagę, należy jeść o około 10% więcej, niż wynika to z podstawowej przemiany materii i aktywności fizycznej.
Zobacz cały artykuł | 3785 bajtów więcej | Komentarze
Wołowina stek na masę

Zjedz stek, a od razu poczujesz się silniejszy

Wołowina a konkretniej stek będzie idealnym daniem podczas diety na masę. O co chodzi z tą wołowiną? W dobie, gdy kurczaki zaczynają panować na naszych stołach, wołowina znalazła się w defensywie. Jednakże ci, którzy zalecają całkowite zaniechanie jedzenia czerwonego mięsa, mogą przysłowiowo zrobić ci niedźwiedzią przysługę, w szczególności gdy rośnie liczba tzw. specjalistycznej, zdrowej żywności na rynku. Na podstawie istniejących i coraz liczniejszych dowodów należy koniecznie zainteresować się zwiększeniem udziału wołowiny w naszej diecie. Jest ona wciąż cennym źródłem wielu substancji odżywczych, które są konieczne dla kulturystów. Sztuka polega na tym, aby wybierać chude, a zarazem smaczne kawałki.
Zobacz cały artykuł | 5314 bajtów więcej | Komentarze

Paliwo dla mięśni - co powinien jeść kulturysta?

Co powinieneś jeść przed treningiem na siłowni? Ile czasu powinno upłynąć od ostatniego posiłku do twojego treningu? Z czego powinien składać się ten posiłek? Są to wszystko bardzo dobre pytania, na które postaram się odpowiedzieć. Żywienie przed i po treningu odgrywa bardzo istotną rolę we wzroście masy mięśniowej, w regeneracji mięśni i ich sprawności. W rzeczywistości w miarę rozwoju nauki zajmującej się treningiem siłowym i kulturystyką coraz oczywistszym staje się, że właściwe żywienie odgrywa bardzo ważną rolę we wzroście masy mięśniowej. Z poniższego artykułu dowiecie się, co jeść przed wyczerpującym treningiem, jak również po jego zakończeniu, aby jak najszybciej się zregenerować. Uwaga: w nagrodę za wytrwałość kilka pożytecznych rad.
Zobacz cały artykuł | 9740 bajtów więcej | Komentarze

Jak zapobiec spadkom masy mięśniowej?

Zazwyczaj dietetycy, zajmujący się zestawieniem potraw dla sportowców zalecają, żeby kulturyści i inni ćwiczący intensywnie kładli w swojej diecie nacisk na węglowodany. Zalecana jest proporcja, w której węglowodany stanowią 65-70% kalorii w pożywieniu, jest to ważne, ponieważ węglowodany dostarczają minerałów do glikogenu mięśniowego, który jest magazynowany w wątrobie i tkankach mięśniowych i który podczas ćwiczeń jest podstawowym paliwem dla mięśni.
Zobacz cały artykuł | 3328 bajtów więcej | Komentarze

Witamina E zapobiega zmniejszaniu masy mięśniowej

Prawdą jest, że witamina E znana dobrze jako antyutleniacz i substancja biorąca udział w zapobieganiu choro­bom serca może również mieć jakiś wpływ na wrażli­wość naszego organizmu na insulinę, jak również może zapobiegać utracie ciężko wypracowanych mięśni szkie­letowych.
Zobacz cały artykuł | 2617 bajtów więcej | Komentarze

Właściwy dobór węglowodanów i tłuszczów

Czy naprawdę istotne jest, jakiego rodzaju tłuszcze i węglowodany spożywamy, gdy próbujemy osiągnąć idealną masę ciała? Co jest lepsze ziemniaki czy ryż? A co z różnymi tłuszczami, które jemy: czy kwasy tłuszczowe o pojedynczym nienasyconym wiązaniu są lepsze od wielonienasyconych? Czy ilość insuliny, która wydziela się pod wpływem posiłku jest istotna dla przyrostu czy utraty masy mięśniowej?
Zobacz cały artykuł | 3023 bajtów więcej | 1 komentarz

Węglowodany po treningu

Organizm osób intensywnie trenujących potrzebuje duże ilości węglowodanów (można wspomagać się odżywkami typu Carbo, lub Gainery), szczególnie w okresie 5 godzin po zakończeniu treningu. W tym pięciogodzinnym okresie najintensywniej przebiega proces budowy glikogenu. Jest to bardzo ważny proces fizjologiczny, jeżeli kulturysta spóźnia się z wyrównaniem glikogenu po treningu doprowadza do tego, że regeneracja organizmu przebiega znacznie wolniej.
Zobacz cały artykuł | 1460 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 ... 8 »

Te artykuły mogą się Tobie spodobać:

Najważniejsze ćwiczenia na triceps - Trening w kulturystyce
Kompletny trening w domu z hantlami - Trening w kulturystyce
Brzuch doskonały - Trening w kulturystyce
53 sposoby na poprawienie sylwetki - Porady dla początkujących
Jak duże obciążenie? - Trening w kulturystyce
Recepta na efektywniejszy trening - Porady dla początkujących
Trening dla wolnych od koksu - Trening w kulturystyce
Musli czy owsianka? - Odżywianie w kulturystyce
Sposoby na przyśpieszenie regeneracji - Porady dla zaawansowanych
Żywienie zaawansowane - Odżywianie w kulturystyce

Plany treningowe i dietetyczne

Design by: XOOPS UI/UX Team