Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Odżywianie w kulturystyce

Na czym polega catering dietetyczny?

Nie lubisz gotować? A może nie masz czasu na to, by codziennie gotować świeże, smaczne i zarazem dobrze zbilansowane dania? Te problemy niestety dotykają wielu osób, które w rezultacie żywią się tym, co na szybko złapią w ręce. Najczęściej zaś są to produkty instant czy gotowe, wysoko przetworzone dania. Czy jednak jest zdrowa alternatywa dla tego typu działań?
Zobacz cały artykuł | 2714 bajtów więcej | Komentarze

Co zrobić, aby przytyć?

Choć wydawać by się mogło, że mało kto mógłby chcieć przytyć – to grono takich osób jest naprawdę duże. Chęć zwiększenia swojej wagi wykazują głównie mężczyźni. Wszak, męski wzorzec atrakcyjności zakłada, że sylwetka powinna być postawna, atletyczna i umięśniona. Nie dziwi zatem fakt, że wielu Panów postanawia zrobić wszystko, by zwiększyć swoją masę.
Zobacz cały artykuł | 3347 bajtów więcej | Komentarze

Jedzenie po treningu? Poznaj 4 dania z wysoką zawartością białka

Prowadzisz aktywny styl życia, realizując intensywne plany treningowe? Twoje mięśnie domagają się większej ilości białka pochodzącego z pożywienia. Jeżeli nie masz pomysłu na wysokobiałkowe jedzenie po treningu, skorzystaj z poniższych podpowiedzi. To przepisy, dzięki którym dostarczysz mięśniom odpowiednią porcję protein, a swojemu podniebieniu sprawisz ogromną przyjemność.
Zobacz cały artykuł | 4126 bajtów więcej | Komentarze

Co i kiedy jeść po treningu na szybszą regenerację mięśni

Odżywianie się po treningu jest bardzo istotne dla regeneracji i wydolności fizycznej, dlatego zawsze chętnie poruszam ten temat. Postaram się również wyjaśnić dynamikę tego procesu, by zrozumieć podstawy teoretyczne zaleceń dotyczących tego, co należy jeść i pić po treningu. Kulturysta ma wówczas do spełnienia trzy zadania: nawodnić się, uzupełnić energię, zreperować i uzupełnić białka strukturalne i elementy kurczliwe mięśni.
Zobacz cały artykuł | 4161 bajtów więcej | Komentarze

35 przepisów na smaczne koktajle białkowe domowej roboty

Jesteś zmęczony/a piciem codziennie tych samych, nudnych koktajli białkowych? Sprawdź nasze przepisy na pyszne koktajle ze świeżymi składnikami oraz różnorodnymi suplementami diety. Nie ma znaczenia czy robisz masę, odchudzasz się czy chcesz zachować obecną sylwetkę - Twoje ciało potrzebuje odpowiednich ilości białka - każdego dnia. Ten makroskładnik odpowiada za wzrost i utrzymanie masy mięśniowej. Nadszedł czas na urozmaicenie swojej diety o wstrząśnięte i zmieszane koktajle białkowe, które sam/a zrobisz u siebie w domu.
Zobacz cały artykuł | 37306 bajtów więcej | Komentarze

Rodzaje mięsa. Co wybrać dla siebie?

Według statystyk przeciętny Polak w ciągu roku zjada ok. 38 kg wieprzowiny i ok. 25 kg drobiu. Wołowiny spożywamy tylko ok. 2 kg na osobę. Podstawowy obiad co drugiego Polaka, zgodnie z badaniem Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, składa się z mięsa i ziemniaków.
Zobacz cały artykuł | 6316 bajtów więcej | Komentarze

Termogenne właściwości białka

Białko, oraz generalnie pożywienie, działa termogennie. Całkowite termiczne działanie pokarmu - wszystkich trzech substancji odżywczych (białek, węglowodanów i tłuszczu) w diecie typowego człowieka - zużywa około 10% całkowitej liczby kalorii dziennie. Oznacza to, że aby utrzymać stałą wagę, należy jeść o około 10% więcej, niż wynika to z podstawowej przemiany materii i aktywności fizycznej.
Zobacz cały artykuł | 3785 bajtów więcej | Komentarze
Wołowina stek na masę

Zjedz stek, a od razu poczujesz się silniejszy

Wołowina a konkretniej stek będzie idealnym daniem podczas diety na masę. O co chodzi z tą wołowiną? W dobie, gdy kurczaki zaczynają panować na naszych stołach, wołowina znalazła się w defensywie. Jednakże ci, którzy zalecają całkowite zaniechanie jedzenia czerwonego mięsa, mogą przysłowiowo zrobić ci niedźwiedzią przysługę, w szczególności gdy rośnie liczba tzw. specjalistycznej, zdrowej żywności na rynku. Na podstawie istniejących i coraz liczniejszych dowodów należy koniecznie zainteresować się zwiększeniem udziału wołowiny w naszej diecie. Jest ona wciąż cennym źródłem wielu substancji odżywczych, które są konieczne dla kulturystów. Sztuka polega na tym, aby wybierać chude, a zarazem smaczne kawałki.
Zobacz cały artykuł | 5314 bajtów więcej | Komentarze

Paliwo dla mięśni - co powinien jeść kulturysta?

Co powinieneś jeść przed treningiem na siłowni? Ile czasu powinno upłynąć od ostatniego posiłku do twojego treningu? Z czego powinien składać się ten posiłek? Są to wszystko bardzo dobre pytania, na które postaram się odpowiedzieć. Żywienie przed i po treningu odgrywa bardzo istotną rolę we wzroście masy mięśniowej, w regeneracji mięśni i ich sprawności. W rzeczywistości w miarę rozwoju nauki zajmującej się treningiem siłowym i kulturystyką coraz oczywistszym staje się, że właściwe żywienie odgrywa bardzo ważną rolę we wzroście masy mięśniowej. Z poniższego artykułu dowiecie się, co jeść przed wyczerpującym treningiem, jak również po jego zakończeniu, aby jak najszybciej się zregenerować. Uwaga: w nagrodę za wytrwałość kilka pożytecznych rad.
Zobacz cały artykuł | 9740 bajtów więcej | Komentarze

Jak zapobiec spadkom masy mięśniowej?

Zazwyczaj dietetycy, zajmujący się zestawieniem potraw dla sportowców zalecają, żeby kulturyści i inni ćwiczący intensywnie kładli w swojej diecie nacisk na węglowodany. Zalecana jest proporcja, w której węglowodany stanowią 65-70% kalorii w pożywieniu, jest to ważne, ponieważ węglowodany dostarczają minerałów do glikogenu mięśniowego, który jest magazynowany w wątrobie i tkankach mięśniowych i który podczas ćwiczeń jest podstawowym paliwem dla mięśni.
Zobacz cały artykuł | 3328 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 ... 8 »