Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Przygotuj mięśnie do zimowego szaleństwa!

Wielu z nas brak w ciągu roku konsekwencji w regularnym uprawianiu sportu. Od czasu do czasu zagłuszamy wyrzuty sumienia wizytą na basenie czy siłowni, na co dzień prowadząc siedzący tryb życia. W obliczu zbliżającej się zimy wstępuje w nas jednak sportowy duch - od pierwszego śniegu marzymy o słonecznych stokach. Do zimowego szaleństwa koniecznie trzeba podejść z głową - w przeciwnym razie łatwo o niebezpieczne kontuzje.
Zobacz cały artykuł | 4048 bajtów więcej | Komentarze

Choroby mięśni

Uwielbiasz być aktywny fizycznie, a trening na siłowni jest dla Ciebie najprzyjemniejszą częścią dnia. Twoje mięśnie rosną, zaczynasz widzieć ich definicję, stajesz się coraz silniejszy, a Twój układ sercowo- naczyniowy zaczyna pracować jak silnik formuły 1. Jednakże w pewnym momencie możesz mieć zastój, a nawet zacząć tracić kondycję.
Zobacz cały artykuł | 8464 bajtów więcej | Komentarze

Zasady Stymulacji Mięśni

Podstawowym warunkiem stymulacji rozwoju mięśnia jest jego całkowite rozciągniecie na początku każdego powtórzenia. Jeśli skurcz mięśnia następuje po jego całkowitym rozciągnięciu, uruchomiony zostaje mechanizm odruchowy, który zwiększa siłę skurczu poprzez aktywizacje większej liczby włókien mięśniowych.
Zobacz cały artykuł | 6759 bajtów więcej | Komentarze

Anatomia mięśni ogólna budowa i informacje

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają około 600 mięśni szkieletowych, ale układ mięśniowy jest znacznie bardziej rozwinięty u mężczyzn. 40% masy ciała mężczyzn i 23% masy ciała kobiet stanowią mięśnie. Mięśnie przyczepione są do ścięgien, a te z kolei - do kości. W porównaniu z mięśniami ścięgna są bardziej elastyczne; umożliwiają uzyskanie wymaganej stabilności.
Zobacz cały artykuł | 1709 bajtów więcej | Komentarze

Jak rosną twoje mięśnie ?

Mięśnie należą do najsilniejszych tkanek ludzkiego ciała. Tkanka mięśniowa jest zbudowana z wydłużonych cylindrycznych lub wrzecionowatych komórek mięśniowych, zawierające kurczliwe włókienka mięśniowe zwane miofibrylami. Miofibryle zbudowane są z dwóch rodzajów białek: aktyny i miozyny, dzięki którym tkanka może się kurczyć i rozkurczać. Komórka mięśniowa zbudowana jest z błony, wielu rozproszonych jąder zawierających materiał genetyczny oraz tysięcy miofibryli.
Zobacz cały artykuł | 4879 bajtów więcej | 1 komentarz

Włókna mięśniowe

Włókna mięśniowe pobrane od wybitnych kulturystów są do 27% większe niż u zwykłych ludzi. Jeśli na potrzeby rozumowania założymy, że w badanych mięśniach połowa włókien była biała, a połowa czerwona, to na te ostatnie w najlepszym wypadku przypadło 13,5%. Poszczególne typy włókien mięśniowych, jak wskazuje ich nazwa, kurczą się z różną prędkością. Włókna czerwone typu 2 B kurczą się z grubsza dziesięć razy szybciej niż białe. Włókna czerwone typu 2 A mieszczą się gdzieś pośrodku.
Zobacz cały artykuł | 1570 bajtów więcej | 2 komentarzy

Mięśnie podczas wysiłku

W organizmie znajduje się ponad 430 mięśni zależnych od woli- każdy z nich zawiera 75 procent wody, 20 procent białka i 5 procent soli i innych związków chemicznych. Więzadła są to wytrzymałe, elastyczne pasma, które łączą ze sobą kości i stabilizują stawy. Pomagają one w prawidłowym ruchu kości względem siebie.
Zobacz cały artykuł | 7664 bajtów więcej | Komentarze

Te artykuły mogą się Tobie spodobać:

Jak robić martwy ciąg? - Trening w kulturystyce
10 przykazań skutecznego treningu - Trening w kulturystyce
Trenuj najpierw duże mięśnie - Trening w kulturystyce
Kształtowanie siły maksymalnej - Trening w kulturystyce
Właściwa kolejność - Trening w kulturystyce
Oliwa nie tylko sprawiedliwa - Odżywianie w kulturystyce
Od chuderlaka do olbrzyma - Porady mistrzów
Dieta witaminowa i funkcjonalna - Diety Kulturystyczne
Rola partnera w treningach kulturystycznych - Porady dla początkujących
Jak NIE asekurować na siłowni - Porady dla początkujących
Design by: XOOPS UI/UX Team