Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Suplementy Artykuły

Pozytywny wpływ suplementu z ekstraktem z pestek afrykańskiego mango na odchudzanie

Afrykańskie mango pozwoli w naturalny sposób, w krótkim czasie i bez wyrzeczeń oraz zwiększenia aktywności fizycznej, zgubić zbędne kilogramy. Czym jest african mango? Dzięki czemu powoduje takie efekty? Czy na pewno jest bezpieczne i skuteczne? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Zobacz cały artykuł | 3898 bajtów więcej | Komentarze

Arginina w kontekście treningu wytrzymałościowego

Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wysiłek fizyczny wymaga od nas samozaparcia, wymaga odpowiedniego nastawienia. Fachowo rzecz ujmując możemy powiedzieć, że każdy trening, każdy wysiłek fizyczny wymaga tego, aby zostały uruchomione określone przemiany energetyczne, w których główną rolę odgrywa tlen. W sposób szczególny owe przemiany tlenowe są nam potrzebne w sytuacji, gdy ćwiczymy dyscypliny sportowe wymagające dosyć sporej ilości czasu, a więc mowa jest o dyscyplinach typowo wytrzymałościowych.
Zobacz cały artykuł | 4089 bajtów więcej | Komentarze

Tauryna - ukryte właściwości tego powszechnie niedocenianego aminokwasu

Tauryna jest aminokwasem o wielu właściwościach, który zawiera grupę siarkową a nie karboksylową. Nie pozwól zastraszyć się temu żargonowi chemicznemu - jak za chwilę się dowiesz, tauryna jest substancją o różnych „twarzach”. Podobnie jak glutamina ma ona wszechstronne działanie i zastosowanie.

Pytanie: Jaka jest rola tauryny?

Odpowiedź: Naukowcy odkryli znaczenie tauryny w żywieniu ponad 40 lat temu. Ma ona podobne działanie do insuliny jak również bierze udział w odtruwaniu, ochronie i konserwacji białek strukturalnych w mięśniach.
Zobacz cały artykuł | 8869 bajtów więcej | Komentarze

Zestawy suplementów na spalanie tkanki tłuszczowej

1. MCT i KARNITYNA
Diety niskowęglowodanowe działają odchudzająco. Zmniejszają apetyt i powodują, że organizm przestawia się na pobieranie energii z tkanki tłuszczowej. Niestety, diety niskowęglowodanowe mogą również powodować utratę masy mięśniowej. Tu pojawia się pole do popisu dla trójglicerydów o średnich łańcuchach (MCT) i karnityny. MCT, będące unikalnym rodzajem tłuszczu, zwiększają poziom ketonów, które mogą chronić przed spalaniem mięśni. Karnityna zwiększa produkcję ketonów i pomaga oszczędzić mięśnie w inny sposób.
Zobacz cały artykuł | 2673 bajtów więcej | Komentarze

Jakie zestawy suplementów na masę?

Kulturyści najczęściej pytają o dwie sprawy: "Jakie suplementy brać na przyrost masy?" i "Które pomogą mi pozbyć się tłuszczu?". Po pierwsze należy pamiętać, że aby zwiększyć masę mięśniową, należy dostarczyć do organizmu nadwyżkę kalorii i odpowiednią ilość białka. Po drugie, aby schudnąć i wyrzeźbić brzuch trzeba - przeciwnie - zmniejszyć spożycie kalorii. Innymi słowy: najlepsze suplementy nie pomogą, jeśli nie będzie się jeść odpowiednich ilości pożywienia o wysokiej jakości. Dopiero mając te podstawy, można pomóc sobie suplementami i ułatwić zrobienie postępów.
Zobacz cały artykuł | 2603 bajtów więcej | Komentarze

Suplementy odchudzające (Johimbina, Tribulus Terrestris)

Liczne suplementy i leki pomagają zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Działają zwalczając poczucie głodu (efekt anoreksyczny), wzmagając metabolizm (efekt termogeniczny) i przenosząc tłuszcz z tkanki tłuszczowej do mięśni, gdzie ulega zużyciu jako źródło energii. Niektóre z nich można uznać za leki i nie zaleca się ich stosowania przez dłuższy czas. Zanim zastosujesz lek lub suplement albo wprowadzisz zmiany w swojej diecie, skonsultuj swój zamiar z lekarzem.
Zobacz cały artykuł | 6647 bajtów więcej | Komentarze

Leucyna - niezwykły aminokwas

Kiedy ostro trenujesz chcąc zbudować muskulaturę i spalić tłuszcz, możesz łatwo doprowadzić się do stanu, w którym twój organizm zacznie zużywać włókna mięśniowe jako źródło energii. Aminokwasy w twoim organizmie mogą zatrzymać ten niebezpieczny proces. Od dawna wchodzą one w skład popularnych suplementów dla ćwiczących kulturystykę i fitness, ale ostatnio zaczęło być o nich znowu głośno, dzięki nowym odkryciom.
Zobacz cały artykuł | 4080 bajtów więcej | Komentarze

Glutamina i alanina - dynamiczny duet

Bez przerwy słyszysz, jaki pozytywny wpływ wywiera glutamina na układ odporności i jak zapobiega ona utracie masy mięśniowej. Jesteś bombardowany informacjami o tym, jak aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych zwiększają twoją tolerancję na wysiłek i stymulują wzrost mięśni. Ale czy wiesz, że alanina może być lepsza niż aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych, a w połączeniu z glutaminą może tworzyć mieszaninę aminokwasów o bardzo silnym działaniu. Jak się za chwilę sam przekonasz, alanina odgrywa bardzo ważną rolę w oszczędzaniu białek mięśniowych.
Zobacz cały artykuł | 3899 bajtów więcej | Komentarze

Czy kofeina niweluje działanie kreatyny?

Czy pijesz kawę? Jeśli tak, to możesz stracić korzyści płynące z działania kreatyny. Ostatnio przeprowadzone badania z podwójną ślepą próbą potwierdziły korzystny wpływ suplementacji kreatyny w przypadku kulturystów, lecz również pokazały, że działanie to może być osłabione w przypadku wielbicieli kawy. Dziewięciu aktywnych mężczyzn (w wieku od 20 do 23 lat) przyjmowało osiem dawek po 5 gramów glukozy jako placebo, jednowodzian kreatyny lub kreatynę z kofeiną przez kolejne sześć dni. Kofeina była podawana po śniadaniu w postaci 400 miligramowej kapsułki.
Zobacz cały artykuł | 3671 bajtów więcej | 3 komentarzy

Jak zwiększyć działanie kreatyny

Kiedy jesteś początkującym adeptem kulturystyki starasz się wykorzystywać w najbardziej efektywny sposób wszelkie suplementy i odżywki na jakie przeznaczyłeś ostatnie pieniądze, byle tylko poprawić swoje wyniki na siłowni. Jednym z najczęstszych wyborów wśród suplementów jest kreatyna, a dokładnie monohydrat kreatyny.
Zobacz cały artykuł | 3473 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 5 »

Te artykuły mogą się Tobie spodobać:

Redukcja tkanki tłuszczowej - Diety Kulturystyczne
Duża garść porad dla początkujących - Porady dla początkujących
Barki na pokaz - Trening w kulturystyce
Brzuch kaloryfer - Ćwiczenia na mięśnie brzucha
Trening karku - Trening w kulturystyce
Przed pierwszą wizytą na siłowni - Porady dla początkujących
Trening mięśni zębatych brzucha - Ćwiczenia na mięśnie brzucha
Błędy Treningowe i Dietetyczne - Trening w kulturystyce
Joe Weider - dlaczego warto trenować? - Porady dla początkujących
Dieta a sen - Diety Kulturystyczne
Jak szybko wyrzeźbić mięśnie do wakacji? - Porady mistrzów kulturystyki

Plany treningowe i dietetyczne