Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Porady mistrzów kulturystyki

Zalety mezomorfika

Wiesz, kim jesteś. Prawdopodobnie już w dzieciństwie cieszyłeś się z przewagi nad Twoimi rówieśnikami. Byłeś trochę silniejszy, szybszy i lepiej zbudowany niż inni. Cóż, pewnie byłeś dobrze zbudowany nawet jeszcze zanim zdecydowałeś się popodnosić ciężary. Jeżeli jesteś naturalnie umięśnionym mezomorfikiem, to w sporcie takim jak kulturystyka będzie ci szło dość dobrze, nawet jeśli pokręcą ci się niektóre z ważnych czynników przetrenowując się, nie jedząc właściwie albo nie odpoczywając wystarczająco.
Zobacz cały artykuł | 5594 bajtów więcej | Komentarze

Wyciskanie trójbojowe

Wskazówki mistrzów świata w wyciskaniu sztangi leżąc. James Henderson, mistrz świata w wyciskaniu w leżeniu w 1997 roku, rekordzista świata w wadze super ciężkiej, wynik 320kg. 1. "Potrzeba eksplozji i szybkości. To szybkość kontra grawitacja. Nie chodzi o ignorowanie grawitacji, ale o szybkie, pełne eksplozji podniesienie ciężaru” 2. Trzeba nauczyć się napinać wszystkie mięśnie, które pracują przy wyciskaniu i kierować siłę do unoszenia sztangi.
Zobacz cały artykuł | 5453 bajtów więcej | Komentarze
Jak szybko wyrzeźbić mięśni do wakacji

Jak szybko wyrzeźbić mięśnie do wakacji?

Zastanawiasz się jak szybko wyrzeźbić mięśnie do wakacji? Jesteś w dobrym miejscu. Większość kulturystów wypowiada się na temat Franka Zane'a z wielkim szacunkiem twierdząc, że „ten facet miał wspaniałą symetrię”. Ale nic nie budzi większego niezadowolenia u trzykrotnego Mr. Olympia jak semantyka tego, wydawać by się mogło, prostego stwierdzenia. „Muszę jedną rzecz wyjaśnić: to nie jest symetria" - mówi Frank, były nauczyciel matematyki. „Symetria jest matematycznym terminem, który oznacza równowagę między lewą a prawą stroną, co by świadczyło, że obie strony ciała są lustrzanymi odbiciami. Tak naprawdę, ludzie mówią o proporcjach, co jest stwierdzeniem równości jednego lub więcej stosunków. W moim przypadku wszystkie grupy mięśniowe są rozwinięte równo i się równoważą, czyli żadna z grup nie ustępuje innej.” Frank wyjaśnia, że każdy posiada jakieś różnice w symetrii. Na przykład, twoje bicepsy, które mają te same [choć nie zawsze] rozmiary, ale nie mają idealnie takich samych kształtów. Nikt nie ma doskonalej symetrii.
Zobacz cały artykuł | 6904 bajtów więcej | Komentarze

Joe Weider - na nadwagę najlepsze ćwiczenia!

Wiele osób toczy nigdy nie kończącą się bitwę z kilkoma nadprogramowymi kilogramami. Wydaje się że, w ich przypadku zejście do tej wymarzonej wagi ciała, którą uznają za idealną, jest niemożliwe. Teraz mówi się im, że te dodatkowe kilogramy mogą ich zabić. Nie wpadajcie w rozpacz: na pewno 40 czy 50 kilogramów to za dużo, ale jak szkodliwe jest te 5, 10 czy 15 nadliczbowych kilogramów?
Zobacz cały artykuł | 4747 bajtów więcej | Komentarze

Przysiady - najlepsze ćwiczenie na mięśnie nóg!

Pytanie: Niemal wszyscy mistrzowie są zgodni co do tego, że przysiady są konieczne dla optymalnego rozwoju mięśni czworogłowych ud. Robię przysiady w czasie prawie każdego treningu mięśni nóg, ale w ciągu ostatnich tygodni coraz trudniej mi się za nie zabrać, do nich dotrzeć. Zastanawiałem się, czy muszę robić przysiady za każdym razem?
Zobacz cały artykuł | 3283 bajtów więcej | Komentarze

Jak zbudować potężną klatkę piersiową

Zachęcam do przeczytania artykułu, w którym znany australijski kulturystyka, Lee Priest zdradza w jaki sposób uzyskał tak wspaniale umięśnione mięśnie klatki piersiowej. Zaawansowani kulturyści, którzy oczekują zwiększenia masy mięśni oraz średniozaawansowani i początkujący powinni poprzestać na podstawowych ćwiczeniach. Ruchy wykonywane z wolnym obciążeniem na płaskiej ławce i w skosie są najlepsze dla rozwoju masy mięśniowej.
Zobacz cały artykuł | 3356 bajtów więcej | Komentarze

Najlepszy sposób na zwiększenie masy

Kulturystyka nie zmieniła się aż tak bardzo od czasu, kiedy ja brałem udział w zawodach jakieś 40 lat temu. Nadal wykonujesz różne ćwiczenia na każdą część ciała, po trzy-cztery serie, zwykle po 8-10 powtórzeń. Bardziej znaczący rozwój niż ten. który nastąpił w siłowni, zaobserwowano w stanowisku kulturystów wobec odżywiania. Przeczytaj bezcenne porady Arnolda Schwarzeneggera.
Zobacz cały artykuł | 5021 bajtów więcej | Komentarze

Jak stosować piramiding?

Podstawą piramidingu nie jest ilość obciążenia jakie zakładasz na sztangę, ale liczba powtórzeń jaką jesteś w stanie wykonać w kolejnych seriach. Dodawaj wystarczająco tyle ciężaru, abyś osiągnął stan wyczerpania przy założonej w danej serii liczbie ruchów. Niech powtórzenia tobą pokierują. Przeczytaj co do powiedzenia o piramidingu ma Dorian Yates - wielokrotny zdobywca Mr. Olympia.
Zobacz cały artykuł | 3850 bajtów więcej | Komentarze

Rozciąganie podczas treningu = sukces

Kiedy ostatni raz byłeś na siłowni i trenowałeś z obciążeniem, ile czasu spędziłeś rzeczywiście coś robiąc? Powiedzmy, byłeś w klubie przez godzinę, w ciągu której zrobiłeś 20 serii, a każda trwała 30 sekund. To oznacza, że trenowałeś tylko przez 10 minut. Co ważniejsze, oznacza to również, że prawdopodobnie nie robiłeś nic przez całe 50 minut, czyli 83% twojego treningu.
Zobacz cały artykuł | 2192 bajtów więcej | Komentarze

8 podstaw budowania sylwetki

Wielu początkujących kulturystów ma dość niejasne pojęcie o treningu, jego objętości i intensywności oraz doborze właściwych ćwiczeń. Rich Gaspari to mistrz świata amatorów w wadze do 90 kilogramów i 3-krotny zdobywca 2. miejsca w konkursie Mr Olympia, Amerykanin włoskiego pochodzenia, urodzony w 1963 roku.
Zobacz cały artykuł | 6049 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 »