Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje


Wybierz odpowiednią kategorię:

Ciekawostki kulturystyczne

Kulturystyka i fitness - doskonały magazyn dla wszystkich wielbicieli sportu

Odpowiednie wsparcie w dążeniu do upragnionego celu jest potrzebne każdemu bez względu na dziedzinę. Również jeśli chodzi o uprawianie sportów oraz szeroko pojętą aktywność fizyczną, warto postarać się o obszerne i bogate w informacje kompendium wiedzy, które stanowić będzie wsparcie w chwilach zwątpienia oraz pomoże krok po kroku osiągnąć swój wymarzony cel. Jest jeden warunek - wsparcie w postaci konkretnych, rzetelnych informacji musi pochodzić od specjalistów w tej dziedzinie - nie można skupiać się na poradach bezimiennych osób z internetu, które w ostateczności mogą wyrządzić więcej złego niż dobrego.
Zobacz cały artykuł | 4854 bajtów więcej | Komentarze
Glikogen Przed Treningiem, Po Treningu

Glikogen a intensywność ćwiczeń

Jedno z przykazań kulturystów wskazuje, że aby ćwiczenia z odpowiednią intensywnością przyniosły oczekiwany przyrost muskulatury, należy rozpocząć trening z maksymalną zawartością glikogenu w mięśniach. Glikogen jest polisacharydem - złożonym węglowodanem magazynowanym częściowo w wątrobie i częściowo w mięśniach. Większość dotychczas przeprowadzonych badań pokazuje, że jest on wysokooktanowym paliwem, które wzmacnia skuteczność ćwiczeń beztlenowych - włączając w to typowy, intensywny trening kulturystyczny.
Zobacz cały artykuł | 3453 bajtów więcej | Komentarze

Ćwiczenia podtrzymują wytwarzanie hormonów

Większość gerontologów (naukowców zajmujących się procesami starzenia) chętnie zgodzi się ze stwierdzeniem, że najbliżej prawdziwego źródła młodości znajdują się regularne, rozsądnie wykonywane ćwiczenia fizyczne. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku wytwarzania hormonów.
Zobacz cały artykuł | 1503 bajtów więcej | Komentarze

Czy bor działa anabolicznie?

Bor, mało znany pierwiastek śladowy, przyciągnął uwagę kulturystów po uka­zaniu się w 1987 r. pracy, z której wynikało, że zwiększał on poziom testosteronu. Kolejne badania zależności między borem i testosteronem u mężczyzn przyniosły para­doksalne wyniki. Np. w jednym z eksperymen­tów podawano mężczyznom doustnie 10 mg boru dziennie i zaobserwowano wzrost pozio­mu zarówno testosteronu, jak i estrogenów.
Zobacz cały artykuł | 4687 bajtów więcej | Komentarze

Jak uzyskać muskularną sylwetkę?

Muskularny, barczysty mężczyzna o doskonale wyrzeźbionej, sportowej sylwetce, ubrany w modne ubrania to ideał dla wielu kobiet. A prawdziwy samiec gatunku ludzkiego stara się zaimponować, najpiękniejszym z dam.
Zobacz cały artykuł | 2068 bajtów więcej | Komentarze

Bądź wszechstronny

Sam rozwój sylwetki i mięśni nie może być celem samym w sobie. Kulturysta nie może być tylko ładnie i proporcjonalnie zbudowany i silny, ale wszechstronnie sprawny fizycznie (powinien być przygotowany do wykonywania różnorakich wysiłków i czynności). Nie można ograniczać się tylko i wyłącznie do ćwiczeń kulturystycznych, lecz należy włączyć do swego treningu inne formy ruchu, uprawiając również inne sporty i to przez cały rok.
Zobacz cały artykuł | 1791 bajtów więcej | Komentarze

Tabela idealnych proporcji

Podziel wagę (kg) przez wzrost (cm). Uzyskany w ten sposób współczynnik znajdź w tabeli i sprawdź ile Ci brakuje do wymiarów idealnej sylwetki. Jeżeli chodzi o pomiary ciała to wykonujemy je gdy mięśnie nie są 'napompowane' krwią, czyli nie po treningu. Najlepiej robić to rankiem, po wstaniu z łóżka. Gdy chcemy sprawdzać nasze postępy to mierzenia wykonywać powinniśmy o tych samych porach dnia. Centymetr nie powinien być mocno naciągnięty ale też nie powinien zwisać zbyt luźno. Od czasu do czasu możemy go sprawdzić linijką, czy aby się nie rozciągnął. Samą tabelę oczywiście traktujemy jako ciekawostkę.
Zobacz cały artykuł | 807 bajtów więcej | Komentarze

Kulturystyka źródłem młodości

Większość gerontologów ( naukowców zajmujących się procesami starzenia ) chętnie zgodzi się ze stwierdzeniem, że najbliżej prawdziwego źródła młodości znajdują się regularne, rozsądnie wykonywane ćwiczenia fizyczne w tym również kulturystyka.
Zobacz cały artykuł | 1466 bajtów więcej | Komentarze

Mięśnie Kegla - Ćwiczenia dla mężczyzn

Ćwiczenia mają na celu wzmocnienie i naukę kontrolowania mięśni dna miednicy, zwanych czasem mięśniami Kegla. Jest to szczególny mięsień, który pomaga w utrzymaniu erekcji, dzięki czemu kobiety odczuwają większą satysfakcję seksualną. W tym artykule przedstawiamy ćwiczenia mięśni Kegla dla mężczyzn.
Zobacz cały artykuł | 1253 bajtów więcej | Komentarze

Węglowodanowe proporcje

W okresie ostatniego tygodnia przed zawodami kulturysta o wadze 70 kg jest w stanie zmagazynować w swoim organizmie ok. 9000 kalorii w postaci węglowodanów. Jednak aż takie nasycenie węglowodanami nie jest wskazane, gdyż związany z tym nadmiar glikogenu może obniżyć plastyczność mięśni. Z drugiej strony spożycie kilkuset gramów węglowodanów w ciągu kilku dni to jeszcze mało.
Zobacz cały artykuł | 2065 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 ... 6 »

Te artykuły mogą się Tobie spodobać:

Kompletny trening w domu z hantlami - Trening w kulturystyce
Masa i rzeźba - czy mogą iść w parze? - Ciekawostki kulturystyczne
10 sposobób na fenomenalną rzeźbę - Porady dla zaawansowanych
Program na rzeźbę - Trening w kulturystyce
Trening wysokiej intensywności - Trening na masę
Trening pleców Lee Haney'a - Porady mistrzów kulturystyki
Przełamywanie barier ! - Porady dla początkujących
Węglowodany po treningu - Odżywianie w kulturystyce
Trening metodą serii przerywanych - Trening w kulturystyce
Markus Ruhl - o udach - Porady dla zaawansowanych

Plany treningowe i dietetyczne