Odporni na przyrosty

Niektórzy ludzie mają bardzo szybką przemianę materii. Wiąże się o oczywiście z tym, że mogą jeść wszystko a tkanka tłuszczowa się im nie odkłada, bo wszystko zostaje spalone. Jest to dobra cecha, jednak dla Kulturysty, nie jest zbyt pożądana, ponieważ objawia się trudnościami w zbudowaniu masy mięśniowej. Często jest jednak, tak że tak naprawdę problem ze zwiększeniem masy jest spowodowany czym innym – popełnianymi błędami.

Podstawowe to:

– trzy, albo i mniej posiłków dziennie
– zbyt tłuste jedzenie
– niewłaściwe stosowanie lub dobór suplementów i odżywek

Efektem takiego postępowania jest to, że trening nie daje rezultatów i powoduje, że wielu zawiedzonych porzuca trening lub sięga po sterydy. Jak temu zapobiec? – wystarczy zmienić sposób odżywiania, zastosować (prawidłowo) odżywki i potrzebne suplementy, i …już tylko czekać i spokojnie trenować. Rezultaty muszą przyjść i przyjdą.
Pamiętaj, że:

– nie ma czegoś, co zastąpi prawidłową, zdrową dietę
– musisz jeść co 2-3 godziny
– musisz jeść, ale z głową – nie zapychać się przetworzoną, bezwartościową żywnością
– komponuj posiłki z dobrych źródeł białka i węglowodanów
– właściwie dobieraj i stosuj odżywki

W całym tym zamieszaniu, na pewno przydadzą się pewne reguły, których warto przestrzegać:

– odżywka typu „gainer” (20-50% białka) może być stosowana jako uzupełnienie ilości posiłków (np. 4 normalne posiłki, pozostałe 2 – odżywka) lub jako uzupełnienie do posiłków (jeśli mmo stosowania 6 posiłków nie ma efektu – dopijaj do posiłku „gainera”)

– szczególnie oporni na przyrosty mogą stosować olej MCT jako bardzo kaloryczny, a jednocześnie bardzo szybko zamieniany na energię i lekko strawny. Można dodawać do każdego posiłku.

– jeśli spełniłeś powyższe zalecenia – dołącz aminokwasy rozgałęzione BCAA i stosuj je do 90 minut po treningu, podczas niego zostały one zużyte na cele energetyczne i trzeba je uzupełnić, aby zapobiec katabolizmowi.

– odżywkę składającą się z samych węglowodanów stosuj w czasie nie dłuższym niż 30 minut po treningu.

– zaopatrz się w pełen zestaw aminokwasów, które musisz zażywać na 10-20 minut przed każdym posiłkiem. Stosuj je również przed snem, a nawet w ciągu nocy.

Jeśli w ten sposób zaplanujesz sobie dietę i wspomaganie, to na pewno nie będziesz musiał szukać żadnych „magicznych środków”, zaś rezultaty przyjdą szybciej niż myślisz.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj