Parę słów o kreatynie

Kreatynę należy przyjmować cyklicznie. W fazie odpoczynku należy zredukować intensywność treningów i wyleczyć ewentualne kontuzje. Po czterech tygodniach można przeprowadzić około 4-5 cyklów kreatynowych w ciągu roku.

Wyniki przeprowadzonych testów pokazały, że dzięki zastosowaniu monohydratu kreatyny osiąga się wyraźne przyrosty siły i masy mięśni. Dzięki syntezie własnej, organizm człowieka może wytworzyć maksymalnie 1 gram kreatyny dziennie. Przeciętne zapotrzebowanie na kreatynę wynosi około 2 gramy dziennie. Reszta musi zostać doprowadzona wraz z pożywieniem. Kreatyna występuje wyłącznie w artykułach spożywczych pochodzenia zwierzęcego (w mięsie). Nadmiar kreatyny jest wydalany przez nerki w formie kreatyniny. Kreatyna poprawia zaopatrzenie w energię podczas wysiłku.

Stosowanie kreatyny:

Faza nasycania (5 dni):

Między posiłkami 1,5 do 2 godzin po 20g kreatyny. Podczas stosowania kreatyny, nie spożywaj tłuszczu; np.: nie popijaj jej np. mlekiem. Tłuszcz hamuje wydzielanie insuliny i w związku z tym transport kreatyny do mięśni. Aby wykorzystać działanie insuliny, najlepiej popijaj suplement sokiem owocowym.

Faza podtrzymania (3-4 tygodnie):

Między posiłkami rano i wieczorem po 4g kreatyny. Przez ten czas możesz utrzymać podwyższony poziom kreatyny i stworzyć optymalne warunki dla przyrostu masy i siły mięśni. Nie stosuj przerwy. Faza podtrzymania utrzymuje uzyskany wysoki poziom kreatyny po fazie nasycania.

Faza odpoczynku (minimalnie 4 tygodnie) ? zakończenie cyklu:

Kreatynę należy przyjmować cyklicznie. W fazie odpoczynku należy zredukować intensywność treningów i wyleczyć ewentualne kontuzje. Po czterech tygodniach można przeprowadzić około 4-5 cyklów kreatynowych w ciągu roku.

Przykład:

Faza nasycania:
Godz 8.00-śniadanie
1,5-2 godzin przerwy
Godz 9.30
5g monohydratu kreatyny 1,5-2 godzin przerwy
Godz 11.00 drugie śniadanie
1,5-2 godzin przerwy
Godz 12.30
5g monohydratu kreatyny
1,5-2 godzin przerwy
Godz 14.00 obiad
1,5-2 godzin przerwy… itd.
Faza podtrzymania:
Rano 1,5-2 godzin po śniadaniu 2g kreatyny
Wieczorem 1,5-2 godzin przed kolacją 2g kreatyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest