Podciąganie

W górnym punkcie łokcie powinny być uniesione do góry i skierowane na boki, a ramiona znajdować się w pozycji 30 stopni powyżej poziomu. Im wyżej unosimy łokcie, tym bardziej angażujemy mięsień czworoboczny…

Podstawowe zasady wykonywania ćwiczenia:

Stajemy w postawie wyprostowanej, trzymając sztangę nachwytem w wyprostowanych rękach. Uchwyt powinien być nieco węższy od szerokości barków. Pozwala to na prowadzenie łokci bardziej z przodu i większy nacisk na przednie aktony mięśni naramiennych oraz powodują większy dyskomfort w górnej fazie ruchu.

Robimy wdech i na wstrzymanym oddechu zaczynamy unosić sztangę do góry. Wstrzymanie oddechu sprzyja utrzymaniu tułowia w wyprostowanej pozycji i zablokowaniu kręgosłupa. Wzrasta też siła, z jaką możemy ciągnąć sztangę do góry. Pamiętajmy, aby ciągnąć do góry łokcie, a nie dłonie. Aby osiągnąć pełen zakres ruchu, nie należy ćwiczyć bardzo dużymi ciężarami.

Starajmy się ciągnąć sztangę blisko tułowia w całym zakresie ruchu, co bardziej angażuje boczne partie mięśni naramiennych. Podczas wielu ćwiczeą pracują przednie aktony mięśni naramiennych, a tylko w nielicznych – boczne aktony.

Tułów powinien być wyprostowany, a kręgosłup zachowywać swoją naturalną krzywiznę. Przy zaokrągleniu kręgosłupa w odcinku, co może powodować kontuzje. Ponadto powoduje to tendencję do oddalania sztangi od tułowia i prowadzenia łokci bardziej z przodu, co zmniejsza zaangażowanie bocznych aktonów mięśni naramiennych.

W górnym punkcie łokcie powinny być uniesione do góry i skierowane na boki, a ramiona znajdować się w pozycji 30 stopni powyżej poziomu. Im wyżej unosimy łokcie, tym bardziej angażujemy mięsieą czworoboczny. Przy niższym położeniu łokci, np. tylko do poziomu barków, bardziej angażuje się mięsieą nadgrzbietowy łopatki.

Podczas powrotu do pozycji początkowej robimy wydech. Przy wydechu podczas fazy podciągania, trudniej jest utrzymać kręgosłup w prawidłowej pozycji, przez co łatwiej o kontuzję.

Uwagi;
Podczas ćwiczenia nie powinno się „balansować” tułowiem
Tułów utrzymywać równo w pionie

Ćwiczenie to można wykonywać w wąskim i szerokim uchwycie.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj