Porady i ciekawostki dla początkujących

Jeśli chcemy w pełni rozwinąć mięśnie trójgłowe ramienia, powinniśmy włączyć do programu treningowego pompki na poręczach. Uważa się, że ćwiczenie to rozwija przede wszystkim barki. Rzeczywiście – w czasie opuszczania mięśnie barków ulegają rozciągnięciu…

Trening wzmacnia serce

Wiele korzystnych zmian, jakie zachodzą w wyniku systematycznego treningu, jest widocznych gołym okiem. Zawdzięczamy treningom szczupłą sylwetkę, większą masę mięśniową, energiczny i sprężysty chód, brak objawów zmęczenia przy intensywnej pracy fizycznej. Uzyskuje się wyraźną poprawę podstawowych cech motorycznych: siły, szybkości i wytrzymałości. Ale dzięki ćwiczeniom poprawia się również funkcjonowanie narządów wewnętrznych, gruczołów dokrewnych, wzrasta odporność organizmu na zachorowania. Podnosi się poziom wydolności fizycznej organizmu, związanej ze wzmocnieniem struktury i większą intensywnością działania serca oraz zwiększeniem pojemności płuc.

Nalot na bicepsy

Trening małych grup mięśniowych nigdy nie powinien być zanadto intensywny, gdyż nadmiar ćwiczeą wcale nie musi przynieść zamierzonych efektów. Bicepsy mają to do siebie, że nie rosną dobrze, gdy poddawane są wysiłkowi zbyt często. Wymagają dużo mniej treningu niż przykładowo nogi czy plecy i wystarczy, jeśli poświęcimy im jeden dzieą w tygodniu. Jeśli więc kuszą cię sztangielki, pomyśl, że zamiast osiągnąć korzyści płynące z treningu, możesz zaszkodzić swoim mięśniom !

Pompki na poręczach

Jeśli chcemy w pełni rozwinąć mięśnie trójgłowe ramienia, powinniśmy włączyć do programu treningowego pompki na poręczach. Uważa się, że ćwiczenie to rozwija przede wszystkim barki. Rzeczywiście – w czasie opuszczania mięśnie barków ulegają rozciągnięciu, jednak przy wypychaniu do góry pracuje górna część mięśni piersiowych i przednia naramiennych

Bicepsy przede wszystkim

Mięsieą dwugłowy ramienia (biceps) – ma kształt wrzecionowaty; leży po stronie przedniej kości ramiennej. W górnej części składa się z dwóch głów (krótkiej i długiej), przechodzących w dolnej części we wspólny brzusiec koączący się na kości promieniowej i powięzi przedramienia. Głowa krótka bierze początek na wyrostku kruczym łopatki a druga na guzowatości nadpanewkowej łopatki. Mięsieą ten jest przede wszystkim zginaczem stawu łokciowego. Jest jednym z tych, którym początkujący kulturyści poświęcają najwięcej uwagi.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

1 komentarz do “Porady i ciekawostki dla początkujących”

  1. anonim

    ta strona zawiera duzo ciekawych widomosci ale czy to jest prawda

Skomentuj