Prawidłowe przerwy między seriami

Bardzo istotną rzeczą w treningu kulturysty są przerwy między seriami. Jeśli chcesz rozbudować swoje mięśnie to dłuższe rozmowy z kolegami odpadają. Przerwa trwająca ponad 3 minuty może zniweczyć większość wysiłku włożonego w trening. Podczas ćwiczeń na mniejsze grupy mięśniowe przerwy powinny być krótsze niż w przypadku trenowania dużych grup.

Każdy człowiek jest inny i w innym czasie dochodzi do siebie. Jeśli czujesz, że bicie Twojego serca i oddech unormowały się przed upływem 3 minut to znaczy, że możesz już podejść do kolejnej serii. powinien być przede wszystkim efektywny. Trenujesz, aby zmęczyć , a nie pozwalać mu ostygnąć. Każda kolejna seria, właśnie dzięki niepełnemu mięśnia męczy go coraz bardziej i dostarcza silniejszych bodźców do wzrostu podczas regeneracji. Zmniejszając ilość czasu poświęconego na odpoczynek wykonasz szybciej. Podczas przerwy między seriami nie powinno się przyjmować pozycji leżącej ani siedzącej.

W każdej siłowni można zobaczyć trenującego, który po wykonaniu serii siedzi przygarbiony i odpoczywa. Taki widok od razu mówi o tym, że ten człowiek niewiele wie o prawidłowym wykonywaniu treningu. Każdy, kto poważnie podchodzi do tego sportu wie, że w pozycji stojącej płuca mają większą objętość i są lepiej wentylowane. Gdy odpoczywasz rozciągaj delikatnie mięśnie, które trenujesz, pozwoli to na ich szybszą regeneracje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest