Przyrost masy mięśniowej – co warto wiedzieć i jak go uzyskać?

Zdobycie większej masy mięśniowej jest nie lada wyzwaniem, głównie ze względu na wymagającą dietę i konieczność rozważnego dobierania ćwiczeń. Co warto wiedzieć, zanim zaczniemy „nakłaniać” nasze mięśnie do wzrostu?

1. Badania przede wszystkim

2. Odpowiednia dieta ma duże znaczenie

3. Trening z rosnącymi obciążeniami

4. Właściwa suplementacja

Badania przede wszystkim

Jeżeli bardzo chcemy przybrać na masie mięśniowej, ale nie wiemy jak się za to zabrać, pierwsze kroki powinniśmy skierować w stronę gabinetu lekarza. Przeprowadzenie podstawowych badań i określenie wyjściowej kondycji naszego organizmu jest niezbędne, aby później dobrać odpowiednią dietę, suplementy i trening. Jeżeli sami nie wiemy, jak się za to zabrać, nieoceniona może się tu okazać pomoc dietetyka lub trenera personalnego, którzy pokierują nas na właściwe tory.

Odpowiednia dieta ma duże znaczenie

Aby mięśnie mogły rosnąć, potrzebują do tego energii. Dużo energii. Dieta mająca na celu wspomóc rozwój naszego ciała musi posiadać dodatni bilans kaloryczny, jednak z drugiej strony nie może zawierać „śmieciowych” kalorii. Ilość niezbędnego do wzrostu masy pożywienia będzie również zależał od typu naszej sylwetki, aktualnego stanu ciała i częściowo również od naszych uwarunkowań genetycznych. Z tego względu ilość kalorii należy zwiększać powoli. Tutaj również bardzo może nam się przydać pomoc specjalisty.

Trening z rosnącymi obciążeniami

Trening na przyrost masy mięśniowej będzie od nas wymagał stopniowo coraz więcej. Jego najważniejszym założeniem jest stałe zwiększanie obciążenia, z jakim ćwiczymy. Do tego należy również pamiętać o dbaniu o każdą grupę mięśni w takim samym wymiarze czasu i wykonywanych powtórzeń. Bazą treningu powinny być ćwiczenia wielostawowe, jak przysiady czy martwy ciąg, ponieważ angażują one najwięcej mięśni. Jeżeli dopiero stawiamy pierwsze kroki w tego rodzaju wyzwaniu, powinniśmy skonsultować się z trenerem względem tego, jak wykonywać kolejne zadania, aby nie zrobić sobie krzywdy.

Właściwa suplementacja

Wzrost mięśni wymaga również odpowiedniej suplementacji. Powinniśmy zadbać o to, by w naszej codziennej diecie pojawiło się odpowiednio dużo witamin, kreatyny, kwasów omega oraz zdrowych tłuszczy. Nie wolno nam również zapomnieć o odpowiedniej ilości spożywanego białka. Jeżeli mamy problem ze spożyciem dostatecznie dużej ilości kalorii w ciągu dnia, możemy wspomóc się gainerem Mutant Mass – płynny posiłek łatwiej będzie nam spożyć, a także uzyskamy wystarczającą ilość energii niezbędnej do wzrostu mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest