Rozpiętki z hantelkami

Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:

 

Rozpiętki z hantelkami

Pozycja

Połóż się na ławce. Staraj się utrzymywać tułów w płaskim i stałym kontakcie z poduszką oporową, dla maksymalnego podparcia. Stopy ustaw sztywno na podłodze.

Wykonywanie

Ruch rozpoczynaj w rękoma wyprostowanymi i prostopadłymi do podłogi. Utrzymuj niewielkie ugięcie w łokciach, a palce dłoni skieruj do siebie. Nabieraj powietrze do płuc i zaczynaj powoli opuszczać sztangielki na boki, utrzymując przy tym prawie wyprostowane ręce i stale tak samo ułożone nadgarstki. Pozwól sztangielkom zejść na dół po szerokim łuku, aż do poziomu barków. W tedy napinaj mięśnie piersiowe i robiąc wydech powoli unoś sztangielki do góry. Stosuj zawsze pełny zakres ruchu. W negatywnej fazie powtórzenia staraj się jak najbardziej rozciągnąć ćwiczone mięśnie, bez szkody dla samej techniki ruchu.

O ćwiczeniu

Rozpiętki na ławce poziomej bardzo dobrze rozciągają mięśnie klatki piersiowej.

Uwagi

Największy błąd, jaki popełniają ludzie przy rozpiętkach, związany jest z szybkością samego ruchu. Moim zdaniem, jeśli ćwiczysz zbyt szybko, to możesz zniekształcić technikę ruchu powodując, że przeobrazi się on w końcowej fazie w wyciskanie.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj