Suplementy diety po treningu

Wiele osób nie docenia wagi suplementacji po treningu. Tymczasem to bardzo ważny krok, który wspiera regenerację organizmu, a tym samym pobudza budowanie masy mięśniowej. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się nieco bliżej suplementom, jakie należy dostarczać do organizmu tuż po zakończonym treningu na siłowni.

Znaczenie okresu po treningu

Aby omówić znaczenie okresu tuż po treningu, trzeba najpierw poznać pojęcie okna anabolicznego. Jest to okres pomiędzy 90 a 120 minut po zakończonej sesji treningowej. W tym przedziale czasowym metabolizm jest „rozkręcony” do najwyższych obrotów. Właśnie wtedy organizm powoli wraca do siebie po przeżyciu tzw. szoku treningowego. Żeby zapewnić sobie regenerację na optymalnym poziomie, organizm domaga się dostarczenia określonych składników odżywczych.

Zbyt długie czekanie z dostarczeniem posiłku “potreningowego” może mieć negatywny wpływ na efekt naszej pracy. Jak twierdzą specjaliści, w czasie 2 godzin po treningu warto spożyć nawet 2 posiłki. Pierwszy posiłek ma być wartościowym źródłem białka i węglowodanów. Należy go przyjąć do 15 minut po zakończeniu treningu. Drugi posiłek najlepiej dostarczyć do organizmu w ciągu kolejnej godziny. Musi to być w pełni zbilansowane i pełnowartościowe danie.

Jaką funkcję spełnia białko?

Jak doskonale wiadomo, białko pełni w naszym organizmie rolę budulcową. Odżywka białkowa to chyba najbardziej znany suplement treningowy. Po zakończonym treningu najlepiej jest dostarczyć do organizmu białko w formie płynnej. Optymalnym wyborem będzie białko o szybkim współczynniku wchłanialności. Specjaliści polecają przede wszystkim izolat białka serwatki, który łączy w sobie wysoką jakość i szybką przyswajalność. Odżywkę białkową trzeba spożyć do 15 minut po zakończeniu treningu.

Jaką funkcję spełnia kreatyna?

Kreatyna jest suplementem, który najlepiej zażywać zarówno przed, jak i po treningu. Pełni ona bardzo ważną funkcję, wspierając rozbudowę struktur mięśniowych. Ponadto pomaga spalać nadmiar tkanki tłuszczowej. Dodatkowo zażywanie kreatyny zwiększa jakość treningu dzięki podniesieniu siły i wytrzymałości mięśni.

Kreatyna stanowi ważny suplement diety zarówno dla osób chcących spalić tkankę tłuszczową, jak i planujących rozbudowę mięśni.

Jaką funkcję spełnia BCAA?

Zadaniem BCAA jest usprawnienie procesu odchudzania. Przyjmowanie preparatu po treningu powoduje zwiększenie syntezy białek. Obecność BCAA zwiększa wydzielanie hormonów anabolicznych. To przekłada się na lepsze efekty i szybszą regenerację organizmu po wykonanym treningu.

Jaką funkcję spełnia carbo?

Celem przyjmowania carbo jest dostarczenie energii do organizmu. Ten suplement będzie idealnym uzupełnieniem posiłku „potreningowego”. W trakcie treningu siłowego organizm wyczerpuje zapasy glikogenu, co ma negatywny wpływ na rozbudowę mięśni. Suplementacja carbo pozwala zniwelować te niedobory.

Odpowiednia suplementacja po treningu ma kluczowe znaczenie dla regeneracji organizmu oraz odbudowy mięśni. Przestrzeganie listy składników oraz czasu, w jakim trzeba je dostarczyć do organizmu, ma duży wpływ na efekt całego treningu.

Artykuł powstał we współpracy z proteintower.eu – odżywki i suplementy diety dla sportowców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest