Trening bokserski w domu – 7 praktycznych porad

Jeżeli chcesz rozpocząć treningi bokserskie w domu warto pamiętać i stosować się do kilku podstawowych zasad. W tym artykule postaram się przybliżyć reguły, o których mowa, oraz przekonać Was, że trening w domu może być równie efektywny co trening wykonywany na sali treningowej.

1. Skompletuj sprzęt

Chcąc ćwiczyć w domu musimy zadbać o podstawowe zaopatrzenie. Musimy znaleźć odpowiedni sklep ze sprzętem bokserskim, absolutnym minimum, które powinniśmy posiadać to worek treningowy oraz rękawice bokserskie. Na temat doboru rękawic i worka powstało wiele artykułów, nie będziemy zatem mocno rozwodzić się nad tym tematem.

Na tym etapie można przemyśleć zakup dodatkowego sprzętu, w domu wykorzystujemy głównie masę własnego ciała, dlatego szczególnie przydadzą się drążki do podciągania oraz gumy do ćwiczeń. Nie należy zapominać także o prostym, acz niezbędnym urządzeniu, jakim bez wątpienia jest… skakanka.

Wszystkie to oraz więcej elementów sprzętu bokserskiego i nie tylko znaleźć można w specjalistycznym, internetowym sklepie Bushido-Sport.pl

2. Dbaj o technikę

O ile kondycję czy siłę możemy poprawić nie mając specjalistycznej wiedzy, o tyle odpowiednie poruszanie się czy technikę ciosów może pokazać nam jedynie wykwalifikowany trener. Dlatego tak ważne jest, aby trening domowy traktować jako uzupełnienie treningu bokserskiego na sali.

Niepoprawnie wykonywane ćwiczenia mogą doprowadzić do niepotrzebnych kontuzji, które nie tylko zmniejszają nasz progres, ale przede wszystkim mogą być powodem demotywacji i ograniczyć nasz dalszy rozwój.

Podstawowe techniki bokserskie możemy poznać już w kilka miesięcy, warto zatem zapisać się do grupy początkującej w szkółce w Twoim mieście – treningi bokserskie są doskonałym wyborem dla każdego, bez względu na płeć, wiek, wagę czy wzrost.

3. Rozgrzewka i rozciąganie

O rozgrzewce zapominają czasami nawet profesjonaliści. O ile odpowiednia technika może nas uchronić przed kontuzją, o tyle odpowiednia rozgrzewka jest naszym obowiązkiem, jeśli chcemy zachować zdrowe ciało.

Obecnie w kilka sekund możemy znaleźć kilka planów na rozgrzewkę, w przypadku treningu bokserskiego szczególnie polecamy tabatę. Tabata to kilkominutowe ćwiczenia o wysokiej intensywności, który porządnie da nam w kość już na samym początku treningu. Doskonale wprowadzi nasze ciało w stan gotowości do dalszej pracy.

Rozciągać natomiast powinniśmy się przed i po każdym treningu. Kilka minut odpowiedniego rozciągania poszczególnych partii mięśniowych pozwala zapobiec kontuzjom, zwiększyć ruchliwość poszczególnych partii mięśniowych czy wykonywać bardziej zaawansowane ćwiczenia.

4. Pamiętaj o ćwiczeniach “bazowych”

Pompki, brzuszki, przysiady i podciąganie. Te 4 ćwiczenia są podstawą, którą należy rozbudowywać. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ćwiczenia te łączyć w serie i wykonywać codziennie (minimum – 3 razy w tygodniu). Dzięki nim zwiększymy siłę, dynamikę oraz wydolność naszego ciała, a także poprawimy jego wygląd.

To te ćwiczenia (poza poprawną techniką) decydują o tym, jak mocno i szybko uderzamy.

5. Doprowadź podstawowe ciosy do perfekcji

Początkujący adepci sztuk walki często zapominają, że to perfekcyjnie wykonane podstawowe uderzenia często decydują o wyniku walki. Jeżeli poznałeś kilka podstawowych technik np. ciosy proste czy ciosy sierpowe – doprowadź je do perfekcji. Ćwicz je setki, tysiące razy zanim rozpoczniesz wykonywanie kombinacji.

6. Zwróć uwagę na pracę nóg

Praca nóg w boksie jest szczególnie istotna. W tym przypadku niezbędne będzie doświadczenie profesjonalnego trenera – to dzięki niemu szybciej wyłapiemy błędy w poruszaniu się i opanujemy podstawową technikę ruchu.

Nawet zaawansowani bokserzy często zapominają o odpowiedniej pracy nóg, dlatego jeśli chcesz rozwijać się w boksie czy innych sztukach walki, koniecznie pracuj nad nogami. Istnieje wiele ćwiczeń, które mogą nam pomóc, jak choćby walka z cieniem czy ćwiczenia z piłkami tenisowymi.

7. Kondycja

Nawet bokser amator musi mieć dobrą kondycję. Dlatego warto przeprosić się z butami do biegania oraz skakanką, gdyż bez tego ciężko będzie o dobre wyniki na treningu. Tak naprawdę możemy wykonywać każdy rodzaj biegu – biegi długodystansowe, krótkie i i intensywne interwały, biegi o dużej intensywności na krótkie dystanse, biegi w górach czy z obciążeniem.

Skakanie na skakance to nie tylko doskonała zabawa dla dzieci, ale także podstawowe ćwiczenie każdego boksera. 30 minut dziennie potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o kondycję.

Podsumowanie

Decydując się na rozpoczęcie treningu bokserskiego w domu należy pamiętać i stosować się do powyższych porad. Dzięki temu nasz trening będzie efektywny oraz bezpieczny, a my będziemy czerpać z niego dużo przyjemności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest