Trening cardio w domu – przykładowe ćwiczenia

Trening cardio w domu

Trening cardio to wspaniała alternatywa dla osób które nie mają możliwości lub nie chcą ćwiczyć na siłowni. Dzięki temu rodzaju treningu spalamy tkankę tłuszczową, jak również poprawiamy wytrzymałość organizmu i ogólną kondycję. Należy jednak pamiętać, iż jedynie odpowiednia częstotliwość oraz intensywność ćwiczeń przyniesie zamierzone efekty. Trening nie powinien być wykonywany codziennie, lecz co drugi lub trzeci dzień. Wszystkie ćwiczenia powinny trwać ok 30 minut, natomiast intensywność powinna być umiarkowana, by nie przeciążyć organizmu, zwłaszcza na początku naszej przygody z nowym rodzajem treningu.

Przykładowe ćwiczenia bez sprzętu

  • Wyskoki z przysiadu- Stań prosto w lekkim rozkroku. Ręce są splecione za głową/ Wypychając uda zrób przysiad. Wyskocz najwyżej, jak tylko dasz radę. Czas na ćwiczenie i powtórzenie to 30 sekund. Po tym zrób 15 sekundową przerwę i przejdź dalej.
  • Spacer niedźwiedzia –  Ćwiczenie polega na padnięciu na czworaka, następnie uniesieniu bioder tak by oderwać kolana od podłoża. Przesuń do przodu prawą rękę i lewą nogę by wykonać pierwszy krok. Po 30 sekundach zrób sobie 15 sekund przerwy, po czym kolejne 30 sekund ćwiczeń. Przejdź do kolejnego ćwiczenia.
  • Skakanie na skakance – Przez czas 30 sekund skacz na skakance, następnie zrób sobie 15 sekund przerwy i powtórz tę czynności. Przejdź kolejno do następnego ćwiczenia.
  • Super pompka –  Stojąc prosto zrób skłon w przód by rękoma oprzeć się na podłożu. Następnie dłonie przesuwaj do przodu, aż do momentu gdy znajdziesz się w pozycji do pompki. Zrób pompkę i trzymając proste ręce i nogi, dostaw stopy jak najbliżej dłoni.  Powtarzaj to ćwiczenie przez czas 30 sekund, następnie zrób 15 sekundową przerwę i wróć do ćwiczenia numer 1.

Przykładowe ćwiczenia ze sprzętem

  • Z wykorzystaniem Orbitreka – ćwiczenia na tym urządzeniu łączą ze sobą zarówno wysiłek cardio jak i ćwiczenia siłowe. Półgodzinna sesja treningowa na orbitreku pozwala spalić od 380 do 500 kcal. Podczas ćwiczeń ważne jest żebyśmy nie pochylali się ani nie ściskali uchwytów zbyt mocno (wówczas mięśnie ramion nie pracują efektywnie).
  • Z wykorzystaniem bieżni elektronicznej (bieg) – Należy pamiętać by bieganie nie przekraczało 60 minut, ale też nie mniej niż 30 minut przebieżki na bieżni. Tętno powinno być maksymalnie w granicach 60-70%.  Warto również pamiętać o ustawianiu mniejszego trybu na sam początek naszej przygody z treningiem na bieżni.
  • Z wykorzystaniem bieżni elektronicznej (marsz) – To bardzo ważny element ćwiczeń na bieżni. Powinniśmy zacząć od marszu, po czym biegać i skończyć również na marszu. Takie ćwiczenia cardio powinny być wykonywany minimum 3 razy w tygodniu.

Inne porady na zdrowy organizm

Oprócz ćwiczeń cardio w domu i na siłowni warto zastanowić się nad swoją dietą gdyż to ona ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie. Regulacja odpowiedniej ilości spożywanych kcal, jak również jakości produktów oraz naszego zapotrzebowania na odpowiednie pożywienie, może zapewnić nam odpowiednią ilość energii, jak również wspomóc proces odchudzania oraz wzmocnić nasz organizm. Możemy pomóc sobie rezygnując z windy, na rzecz wejścia schodami. Wybierać się częściej na spacery i bieganie po parku, oraz od czasu do czasu zrezygnować z samochód na rzecz roweru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest