Trening siłowy profesjonalnych piłkarzy. Najlepsze ćwiczenia dla zawodników

Oglądając piłkarzy na najwyższym poziomie, często mamy okazję podziwiać ich sylwetki. Nie ma wątpliwości, że na najwyższym poziomie nie wystarczy odpowiednia technika i trzeba popracować też nad elementami fizycznymi. Wystarczy spojrzeć na Roberta Lewandowskiego, który jest wzorem do naśladowania, nie tylko pod względem piłkarskim, ale też w aspekcie prowadzenia się poza futbolem. Część piłkarzy rezygnuje z dodatkowego treningu na siłowni, argumentując to utratą szybkości czy sprawności fizycznej. Nic bardziej mylnego. Odpowiednie przygotowanie motoryczne jest w stanie zapewnić przewagę na boisku, ale też korzystnie wpłynąć na zdrowie, samopoczucie i lepszy wygląd. Jak widać pozytywów treningu siłowego w piłce nożnej może być cała masa. Przyjrzyjmy się więc najlepszym ćwiczeniom, które pomogą Ci polepszyć swoje sportowe osiągnięcia.

Chcesz grać lepiej? Trenuj!

Najlepsi piłkarze traktują swoje ciało jak zbroję, nad którą muszą pracować codziennie, aby osiągać jak najlepsze wyniki. Treningi siłowe nie tylko pomagają w zapobieganiu kontuzji, ale też gwarantują lepszą wydolność podczas meczów. Wystarczy spojrzeć na Cristiano Ronaldo czy wspomnianego już Roberta. Oni praktycznie nie omijają żadnych spotkań ze względu na urazy czy kontuzje. Dzięki swojej wytężonej pracy na treningach, ułatwiają sobie życie w trakcie ważnych zawodów. Wzorując się na najlepszych też powinieneś wzmocnić się fizycznie. Przypatrz się jak w krótkim czasie zmienił się Leon Goretzka z Bayernu Monachium. Wzorem dobrze zbudowanego piłkarza może być także Marcos Llorente z Atletico Madryt.

Oglądając najlepszych graczy i wiedząc, że są w dobrej formie, możesz przewidzieć ich wygraną. Stawiając na zwycięstwo konkretnej drużyny lub bramkę danego piłkarza u bukmachera, jesteś w stanie wygrywać niemałe pieniądze. Wykorzystaj więc kod promocyjny eWinner i dołącz do gry. Zwiększone bonusy pozwolą na grę bez podejmowania ryzyka. Obstawiaj mecze najlepszych zawodników i wygrywaj również poza boiskiem!

Warto trenować na siłowni grając w piłkę nożną, ponieważ masz wtedy możliwość pracy z ciężarami, co umożliwi trenowanie różnych rodzajów siły. Siła eksplozywna, dynamika, wytrzymałość, siła maksymalna lub moc. Poza tym możesz skupić się na jednej partii mięśniowej, co może być pomocne w powrocie po kontuzji. Treningi na siłowni pomogą także zwiększyć odporność i zapobiec podobnym urazom w przyszłości. Pamiętaj, że dobrego treningu w siłowni, nie zastąpią same ćwiczenia w domu z ciężarem własnego ciała.

Przygotowanie do sezonu piłkarskiego

Okres przygotowawczy w piłce nożnej jest bardzo istotny. DObre przepracowanie go, umożliwi osiąganie lepszych wyników i wspięcie się na wyżyny swoich możliwości w późniejszej fazie sezonu. Dobre wejście w rozgrywki stanowi ważny element w ostatecznym rozrachunku, dlatego też nie wolno go lekceważyć. Dobrym pomysłem może być dokładny plan treningowy. Kluczowy okres sezonu, do którego się trzeba przyłożyć, może wymagać wielu poświęceń i wyrzeczeń. Jednak jeśli chcesz być najlepszy, musisz trenować. Jeśli nie wiesz jak zacząć, możesz zawsze skorzystać z któregoś z gotowych planów, albo nawiązać współpracę z trenerem personalnym, który specjalnie taki plan ułoży pod Ciebie.

Najważniejsze ćwiczenia dla piłkarza na siłowni

Przede wszystkim będą to cztery fundamentalne ćwiczenia wielostawowe. Król wszystkich ćwiczeń, czyli martwy ciąg. Bardzo istotne w budowaniu siły wyciskanie. Różnego rodzaju przysiady, mające na celu wzmocnienie nóg oraz wyciskanie żołnierskie, które pomoże w rozbudowie obręczy barkowej, która jest bardzo istotna w piłce nożnej. W tym sporcie już od dawna nie gra się tylko nogami, a często dochodzi do pojedynków “bark w bark” czy innego rodzaju rywalizacji i walki.

Martwy ciąg – jest to ćwiczenie, które rozwija największą liczbę partii mięśniowych jednocześnie. Pracujesz tu nad mięśniami grzbietu, nóg, przedramion, a pośrednio prawie nad wszystkimi pozostałymi.

Wyciskanie na ławce – to znakomite ćwiczenie, którego regularne wykonywanie wcmocni nasze ramiona oraz klatkę piersiową, a także pomoże w wykonywaniu innych ćwiczeń w późniejszym etapie. Oprócz tego, może ujawnić nasze braki w mobilności, sile lub wydajności motorycznej.

Przysiady – wbrew temu co mogą sądzić niektórzy trenujący, przysiady nie służą wyłącznie mięśniom nóg, choć w dużej mierze tak jest. Angażują także mięśnie wewnętrzne grzbietu i brzucha. Przysiady ze sztangą, z hantlami, wykroki, przysiady z zachowaniem równowagi. Wariantów jest mnóstwo, a każdy z nich znacząco poprawi nasze zdolności motoryczne.

Wyciskanie żołnierskie – to najlepszy rodzaj ćwiczenia, które zbuduje naszą siłę obręczy barkowej. To z kolei jest bardzo istotne dla piłkarza, ponieważ spełniają szereg funkcji potrzebnych na boisku.

Do tego należy dodać i wszelkiego rodzaju ćwiczenia ramion, ponieważ siła rąk również będzie bardzo przydatna na boisku. Nie wolno pomijać trenowania partii brzucha, gdyż to właśnie z mięśni korpusu czerpią wszystkie pozostałe partie mięśniowe. W dużym stopniu od brzucha zależeć będzie to, jak szybko biegasz lub jak mocne strzały potrafisz oddać. Wzmacniajcie swoją siłę, sprawność i obserwujcie wasze zdolności motoryczne. Przy odpowiednim zaplanowaniu treningu siłowego, masz gwarancję poprawy swojej gry w trakcie meczu.

1 komentarz do “Trening siłowy profesjonalnych piłkarzy. Najlepsze ćwiczenia dla zawodników

  1. Trening na siłowni jest bardzo ważny dla piłkarzy dla wzmocnienia mięśni co wpływa na wiele aspektów w grze. Między innymi na mobilność. Z martwym ciągiem uważałbym na technikę, bo można się nabawić niepotrzebnej kontuzji. Trzeba pamiętać też o dobrej rozgrzewce, no ale to podstawa w każdym sporcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest