Trening wolnymi ciężarami

Zawsze się zastanawiałeś co będzie dla ciebie lepsze, sztanga i sztangielki czy maszyna ? Po przeczytaniu tego artykułu będziesz miał większe rozeznanie na temat wolnych ciężarów i sam podejmiesz decyzję czym chcesz „pakować” na siłowni.

Wielu kulturystów zastanawia się, co jest lepsze – maszyny czy sztanga ze sztangielkami. Podajemy kilka realnych korzyści z ćwiczeą z wolnymi ciężarami:

· Pozwalają na zastosowanie wielu rozmaitych ćwiczeą, co pozwala na wciąż nowe szokowanie mięśni

· Umożliwiają takie same ćwiczenia wszystkim, bez względu na wzrost, co może jednak być problemem w przypadku wyciskania na maszynach

· Są świetne, jeśli chcesz robić ćwiczenia złożone, w których pracuje więcej niż jedna grupa mięśniowa – wtedy spalasz więcej kalorii i zapewniasz sobie efektywniejszy trening

· Najlepsze do trenowania dużych grup mięśniowych. Zaawansowani kulturyści na ćwiczeniu tych partii ciała budują swoje treningi

· Lepiej naśladują naturalne ruchy, które wykonujemy, co jest szczególnie ważne dla sportowców

· Uczą koordynacji ruchów i balansowania ciałem

· Bardziej przepracowują ścięgna i wiązadła, co sprawia, że są bardziej odporne na kontuzje

· Jeśli chcesz mieć siłownię w domu, to sztanga i sztangielki są na pewno taąsze niż jakakolwiek maszyna

Rozpiętki

Można je wykonywać na płaskiej lub skośnej ławce. Zapewniają maksimum masy w zewnętrznej części klatki. Bądź ostrożny podczas ich wykonywania – nie rób gwałtownych ruchów. Dla zredukowania napięcia w ramionach należy mieć ręce lekko zgięte w łokciach i napiąć mięśnie klatki podczas opuszczania sztangielek. Pozwala to zapamiętać, że rozpiętki to nie ćwiczenie na biceps – nie staraj się zatem uginać bardziej rąk w łokciach. Kiedy obie ręce są w górze – nie przybliżaj do siebie sztangielek tak, aby się dotykały. Powoli je opuszczaj, kontrolując ruch.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest