Wyciskanie hantli nad głowę siedząc

Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Wyciskanie hantli nad głowę siedząc

Pozycja
Usiądź na ławce z oparciem tak, aby podczas wykonywania ćwiczenia zachowywać ciągłą równowagę. Wyciskanie sztangielek wykonuje się podobnie jak wyciskanie sztangi. Dłonie skierowane wewnętrzną częścią do zewnątrz – przed siebie. Zachowaj naturalną krzywiznę kręgosłupa.

Wykonywanie
Stosuj możliwie jak największy ciężar sztangielek, które musisz wyciskać dokładnie prosto do góry i w ten sam sposób opuszczać do szczytów barków. Jeśli możesz wyciskać sztangielki do góry po zewnętrznym łuku – zwiększ ciężar.

O ćwiczeniu
Żadne inne ćwiczenie nie jest tak skuteczne w uzyskaniu separacji w szczytowej partii mięśni naramiennych, w pobliżu mięśnia czworobocznego. Jednocześnie zwiększa grubość przednich partii naramiennych na całej ich długości.

Uwagi
Jeżeli pomimo oparcia nie jesteś w stanie zapewnić równowagi tułowia – napnij mięśnie grzbietu i brzucha co pozwoli zachować równowagę całego ciała, nie tylko tułowia. Jeżeli podczas wykonywania tego ćwiczenia nie odczuwasz głębokiego rozgrzania mięśni, to znaczy, że wykonujesz je źle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest