Wyciskanie hantli oburącz nad głowę siedząc

Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Wyciskanie hantli oburącz nad głowę siedząc

Pozycja
Usiądź na ławce z oparciem tak, aby podczas wykonywania ćwiczenia zachowywać ciągłą równowagę. Wyciskanie sztangielek wykonuje się podobnie jak wyciskanie sztangi. Dłonie skierowane wewnętrzną częścią do zewnątrz – przed siebie. Zachowaj naturalną krzywiznę kręgosłupa.

Wykonywanie
Stosuj możliwie jak największy ciężar sztangielek, które musisz wyciskać dokładnie prosto do góry i w ten sam sposób opuszczać do szczytów barków. Jeśli możesz wyciskać sztangielki do góry po zewnętrznym łuku – zwiększ ciężar.

O ćwiczeniu
Żadne inne ćwiczenie nie jest tak skuteczne w uzyskaniu separacji w szczytowej partii mięśni naramiennych, w pobliżu mięśnia czworobocznego. Jednocześnie zwiększa grubość przednich partii naramiennych na całej ich długości.

Uwagi
Jeżeli pomimo oparcia nie jesteś w stanie zapewnić równowagi tułowia – napnij mięśnie grzbietu i brzucha co pozwoli zachować równowagę całego ciała, nie tylko tułowia. Jeżeli podczas wykonywania tego ćwiczenia nie odczuwasz głębokiego rozgrzania mięśni, to znaczy, że wykonujesz je źle.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj