Wyciskanie na maszynie Smitha

Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:

 

Wyciskanie na maszynie Smitha

Pozycja.
Połóż się na ławeczce. Siadając sprawdź, czy ławka jest stabilna. Zaprzyj się nogami, aby tułów był stabilny. Chwyć gryf nieco szerzej od szerokości barków. Nigdy nie stosuj szerokich uchwytów, gdyż dają one krótszy ruch, przez co możesz słabiej czuć pracę mięśni.

Wykonywanie.
Wynieś sztangę z haków. Ruch opuszczania powinien być w pełni kontrolowany i płynny. Ruch wyciskania powinien być nieco wolniejszy od opuszczania sztangi. Sztangę opuszczaj do poziomu klatki piersiowej, po czym wypychaj ją bez momentu zatrzymania. Jeśli nie masz już siły – poproś kolegę o pomoc i zakończ serię.

O ćwiczeniu.
Ćwiczenie wpływa przede wszystkim na mięśnie klatki piersiowej oraz tricepsy.

Uwagi.
Jeżeli ćwiczenie wykonujesz z dużym ciężarem poproś partnera o asekurację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest