Wyciskanie sztangi z klatki piersiowej stojąc

atlas ćwiczeń barki

Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Wyciskanie sztangi z klatki piersiowej stojąc

Pozycja
Chwyć sztangę nachwytem, w rozstawie dłoni nieco większym od szerokości Twoich barków. Stań prosto, ze stopami równoległymi do siebie i rozstawionymi na szerokość Twoich barków. W celu uzyskania lepszej równowagi, możesz jedną stopę wysunąć nieznacznie przed drugą. Lekko ugnij kolana.

Wykonywanie
Zegnij łokcie, aby unieść sztangę w górę do górnych partii klatki tak, żeby ciężar spoczywał na rękach, przy lekko naprężonych nadgarstkach. To jest pozycja wyjściowa. Nabierz powietrza do płuc i podczas wyciskania sztangi do góry wstrzymaj oddech, aż do momentu, w którym ręce są w pełni wyprostowane i zablokowane, a barki uniesione.

Kiedy osiągniesz górny punkt ruchu, wypuść powietrze z płuc i przez moment wstrzymaj ruch. Przez cały czas trzymaj kontrolę nad sztangą i stosuj umiarkowaną szybkość dźwigania ciężaru.

O ćwiczeniu
Istotne ćwiczenie przy rozwijaniu mięśni naramiennych, a szczególnie ich środkowych partii.

Uwagi
Dla zapewnienia stabilności postawy w trakcie wykonywania ruchu, przez cały czas utrzymuj w napięciu mięśnie tułowia, stojąc na rozstawionych nogach na szerokości barków.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj