Zbyt krótkie bicepsy

Praktycznie każdy z nas ma wady budowy. Nawet Ci, którzy na pierwszy rzut oka wydają się nam idealnie zbudowani, w zdecydowanej większości wypadków takimi nie są. Nic więc dziwnego, że większość osób, których dotyczy ten problem, szuka sposobu naprawienia go. Osoby trenujące kulturystykę są w o tyle lepszej sytuacji, że właściwie dobrane ćwiczenia siłowe w wielu wypadkach mogą zlikwidować określoną wadę budowy.

Zbyt krótkie bicepsy

Ćwiczenie likwidujące wadę:
Unoszenie przedramion ze sztangą łamaną na modlitewniku (podchwyt)

W pozycji wyjściowej górną krawędź modlitewnika mamy mocno wciśniętą pod pachy. Ręce ze sztangą trzymaną podchwytem na szerokość ramion są opuszczone. Ramiona od strony tricepsów, wraz z łokciami, mocno przylegają do oparcia modlitewnika. Sztangę powoli unosimy do góry, coraz mocniej napinając przy tym bicepsy. Zanim przedramiona znajdą się w pozycji prostopadłej do podłogi zmieniamy kierunek ruchu sztangi. Opuszczając ja w dół, staramy się utrzymać duże napięcie w bicepsach. Sztangę opuszczamy do pozycji maksymalnego rozciągnięcia bicepsów. Po osiągnięciu tej pozycji zatrzymujemy ruch na 1 lub 2 sekundy i rozpoczynamy następne powtórzenie.

Niezwykle ważne w tym ćwiczeniu jest to, aby szerokość deski modlitewnika gwarantowała oparcie się o nią łokci. Jeżeli ten warunek nie będzie spełniony, to w pozycji pełnego wyprostu rąk będzie dochodziło do ich wyłamywania w stawach łokciowych, co dla stawów tych jest szalenie niebezpieczne.


Ćwiczenie prezentuje: Andrzej Maszewski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest